Ez itt az új Renault Alpine. Tényleg.

2012.05.23. 16:57 - Hírszerkesztő

Lassan már csak legyintünk a félévente felbukkanó pletykára, amely szerint a Renault feltámasztja az Alpine sportkocsi-márkát. De most itt az első jele annak, hogy nem csak beszélnek róla, csinálják is.

A legendás A110-es, amely a XX. század egyik legszebb sportkocsija volt, és mintegy mellesleg kora egyik legjobb raliautója, magasra helyezi a mércét. Nem elég valami többé-kevésbé divatos kétajtóst összedobnui: a hitelességhez vérpezsdítő formák kellenek, erőteljes karakter, érces hang és még ennél is több. Egy csipetnyi egyéniség, ami a mai autókban egyre ritkábban érhető tetten. A feladat nehéz, de úgy tűnik, a Renault tervezői megpróbálkoznak vele: az A110-50 jelzésű tanulmányt állítólag a Monacói Nagydíjon leplezik le – ezzel tisztelegnek az A110-es ötvenedik születésnapja előtt.

A forma nem ismeretlen – tavalyelőtt piros színben, DeZir néven már kiállítottak egy nagyon hasonló autót – de ezúttal a klasszikus kék színben pompázik az autó, és számos részletét átdolgozták, hogy még sokkal agresszívabbnak tűnjön. A műszaki alapok állítólag a középmotoros Mégan Trophy versenyautóból érkeztek. Ha a 3,5 literes motort és a 400 lóerő teljesítményt nézve ez még sok is, hisz az eredeti A110-esben 1,6 literes motor dolgozott, amely verseny-kivitelben sem tudott többet 180 lóerőnél.

Arról egyelőre nincs hír, hogy a szériagyártás szóba került e a cégnél, de jó esély van rá, hogy ezt még el sem döntötték: ha tömegek kezdik követelni rajtuk az újkori Alpine bemutatását, az nyilván növeli az esélyeket.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

felfüggesztés, motor
RENAULT 19 1.9 D Ferdehátú 1988-1992
2536 Ft
Üzemanyagszűrő
RENAULT MEGANE 1.2 TCe Kupé 2012-2013
3046 Ft
ékszíj
RENAULT 16 1.6 TA Ferdehátú 1969-1980
1318 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The BMW you deserve
Your Ray Ban is authentic. This is your third one. You were fourteen when Father gave you the first one. Necessary does not equal sufficient. Never be afraid to spend more on quality. You have never been afraid to.