Mercedes alapmotorok, csúcstechnikával

2012.06.11. 15:50 - Hírszerkesztő

Nem csak a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás lesz kisebb, de a költségek is. A hátsókerék-hajtású, hosszmotoros C osztályba is beleműtik a kereszt-motoros, fronthajtású A és B osztály turbós négyhengereseit – persze a legújabb műszaki trükkökkel teletömve.

Az M274 jelzésű turbómotor csak néhány részleteiben tér el az A osztályhoz tervezett M270-estől: a változtatások nagyrészt annak köszönhetők, hogy a C osztályba hosszában építik be a korszerű motorokat. Az 1,6 literes, turbós, két fázisban változó szelepvezérlésű benzines 121 vagy 154 lóerővel lesz elérhető, és 128, illetve 129 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával messze a benzines kínálat legtakarékosabbjának ígérkezik. Az 1,6 literes azonban nem váltja ki a régi 1,8 literes turbómotor legerősebb változatait. Így a 200 lóerő feletti régióban a szintén friss fejlesztésű 1991 köbcentis motort kínálják majd. Egyelőre egyetlen, 208 lóerős kivitelről tudunk, amely 143 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával szintén 6 liter körüli átlagfogyasztást ígér 100 kilométeren. Ugyanakkor a fejlesztők szerint csaknem ugyanolyan nyomatékos karakter, mint egy dízelmotor: 250 Nm-es nyomaték-maximuma már 1250-es fordulatszámnál megjelenik.

Egyelőre nem tudni, hogy a Mercedes milyen széles körben alkalmazza majd az új turbómotor-családot. Egyelőre csak a C osztályban mutatják be, de akár követhetik a BMW példáját is, amely lassan mindenütt négyhengeres turbóra cseréli hathengeres szívómotorjait.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

fékbetét készlet, tárcsafék
MERCEDES-BENZ 124 300 D lépcsőshátú 1990-1993
7348 Ft
olajszűrő
MERCEDES-BENZ S-CLASS S 63 AMG lépcsőshátú 2001-2005
1134 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

This is not what it seems to be
If you’re looking for the opposite of a poser’s car, this is it. Come on, look at it once again. Just a Golf IV, right? Wrong.