2012.09.14. 15:42

A Mercedesnél már lemondtak a Maybachról, de a Smartról még nem. A márka megújítására készülnek, hátha egy újabb nekifutásra sikerül nyereséget kifacsarni a kisautó-márkából.

A Smart modellpaletta felduzzasztására tett első kísérlet nem járt sikerrel. A Roadster és a Mitsubishi Coltból kialakított négyajtós Forfour csúnyán megbukott, sőt, a Formore szabadidő-autót már be sem mutatták. Azóta csak a kétüléses Fortwo kapható – most azonban ismét nekifutnak a márka fejlesztésének, ezúttal a Renault segítségével. A megújuláshoz azonban új stílus is kell – ezt mutatják meg a közönségnek a Forstars nevű tanulmányautóval.

Ez az autó fura átmenet az eddig létezett Smartok között. Kétüléses, mint a Fortwo, de hosszabb, a karaktere viszont halványan a Roadsterre emlékeztet. A hivatalos besorolása SUC, azaz Sport Utility Coupé – ez leginkább talán szabadidő-kupénak fordítható. A hossza egyébként egy szokványos kisautóé, 3,55 méter, a szélessége 1,71 méger, a magassága 1,505 méter, a tengelytávja pedig 2,47 méter, azaz jóval testesebb, mint a Fortwo. A hajtása tisztán elektromos, a végsebessége pedig 130 km/h, ahogy az a Smartnál már hagyomány.

A méret vagy a műszaki részletek azonban sokkal kevésbé érdekesek ebben az esetben, mint a forma. Az erősen gömbölyített, mégis mozgalmas karosszériát láthatóan igyekeztek minél jellegzetesebbé tenni. A sárvédőszélesítések már-már egy versenyautón is megállnák a helyüket, az ablaksor kifejezetten alacsony, az autó orra pedig semmi máshoz sem hasonlítható gonosz grimaszt formáz. Ugyanakkor megtartották a korábbi Smartokra jellemző kétszínű fényezést.

A Smart tanulmánya egyértelműen egyetlen célt szolgál: ezzel próbálják felmérni, hogy miként reagál a közönség a Forstarson felhalmozott formai ötletekhez. Ezen viszonylag sok múlik, hiszen a közeljövőben egész sor új Smart érkezik, és ezeket nagyrészt a formatervvel próbálják majd eladni.