VDS, a belga Maserati

2012.10.08. 16:11

Belgium nem épp sportkocsi-nagyhatalom – mondjuk Nagy-Britanniához, Olaszországhoz vagy Németországhoz képest – de most előállt valamivel egy kis cég, amely akár a legjobb nevű gyártók orra alá is borsot törhet. A VDS 001 érdekes egyvelege a telivér versenytechnikának és a jó értelemben vett múltidézésnek.

A VDS név ugyan ismeretlenül hangzik, de a háttérben tapasztalt szakemberek állnak. A cégalapító Raphael van der Straten ugyanis Tony Gilletre bízta a tervek elkészítését, arra az emberre, aki az elmúlt évtizedek egyetlen valamire való belga autóját, a Gillet Vertigót is készítette. A 001-es ultrakönnyű, nagyrészt karbonszálas elemekből összeállított karosszériájába persze külföldről származó főegységek kerülnek. A hajtáslánc és a főegységek egy jelentős része a Maseratitól érkezik: a motor egy 4,2 literes szívó V8-as 480 lóerővel, ami annyival hatékonyabb a belga karosszériában, amennyivel az autó könnyebb bármelyik olasz sportkocsinál. A VDS első gépe ugyanis 1000 kg üresen, azaz könnyebb szinte bármelyik vetélytársánál.

Utcai változat is lesz, de a márka népszerűsítését a versenypályán szeretnék elkezdeni, méghozzá a közeli jövőben. Ezért készült a 001-R jelzésű változat, amelyeken először Dubaiban, a 24 órás sportkocsiversenyen szeretnének rajthoz állni. Hosszabb távon az lenne a cél, hogy Le Mansban is elindulhasson egy gyári gép, de hogy ezt elérjék, még rengeteget kell dolgozni a versenygép tökéletesítésén.