A Mercedes kiszáll a repülő-gyártásból

2012.12.06. 11:44

A Daimler az 1990-es évek végén repülőgép-ipari részlege, a DASA révén alapító tagja lett az EADS-nek, egy nemzetközi cégnek, amely repülőgépek (Airbus, Eurofighter), rakéták (Ariane) és műholdak fejlesztésével foglalkozik. Most azonban úgy döntöttek, megszabadulnak ettől az érdekeltségüktől, és a továbbiakban az autógyártásra koncentrálnak.

Az ok nyilvánvaló: a Mercedes márka fejlesztése hatalmas összegeket emésztett fel a közelmúltban, és a jövőben sem lesz sokkal olcsóbb. Lépést kell tartani a konkurenciával a modellfejlesztésben, sé a Mercedes számára újabb piacokat kell meghódítani. A cég most mutatja be új, fronthajtású modellcsaládját, amelytől az eladások jelentős növekedését várják, és erősebb pozíciókat szeretne kiépíteni Kínában, ahol az Audi és a BMW is sokkal erősebb piaci szereplőnek számít. A tervek megvalósításához pedig pénz kell, méghozzá nem is kevés.

Ezért döntöttek 15%-os EADS tulajdonrészük többségének eladása mellett. Egyelőre a részvényeik felét dobják piacra, mintegy 1,66 millió euró értékben, de hat hónappal azután, hogy az első tranzakció lezajlik, a maradék 7,5%-os részvénycsomagot is el szeretnék adni. Ezzel ugyan feladják érdekeltségeiket a repülőgép-iparban, viszont reményeik szerint összejön annyi tőke, amennyivel erősíthetnek az autógyártásban.

Nem a Mercedes az egyetlen, amely hasonló lépésre szánta el magát. Néhány éve a Fiat szabadult meg repülőgép-gyártó részlegétől, hogy az autógyártásra koncentrálhasson.