Új hobbi-Jeep készül

2013.02.04. 11:39

A Jeep évtizedeken át tartotta magát a kemény imázshoz: csak olyan autókat mutattak be, amelyek tényleg boldogulnak legalább közepesen nehéz terepen. Ilyen autóra azonban egyre kevésbé van szükség, így a Fiat vezette márka divatosabb irányba fordul.

A puhulási folyamat valójában már vagy fél évtizede elkezdődött, még abban az időben, amikor a Mercedes irányította a Chryslert. Akkor mutatták be a Compass és Patriot modelleket, de ezek legfeljebb félsikernek nevezhetők. A Compass formatervével minimum megosztotta a közönséget, és a minőségével sem voltak maradéktalanul elégedettek a vásárlók. Az új modell azonban egy kategóriával feljebb versenyez majd, és ha hihetünk az ígéreteknek, nem csak a mérete alapján. A Fiat-Jeep páros kifejezetten igényes terméket igyekszik összehozni, amely legalább a japán és európai konkurenciával felveheti a versenyt.

Az új modell a Fiat Compact Wide padlólemezére épül, akárcsak az Alfa Romeo Giulietta és amerikai testvére, a Dodge Dart, de ezeknél a modelleknél minden irányban terjedelmesebbnek ígérkezik. Ha igaz, itt vetik be először a Chrysler 9 sebességes automatáját, amely teljesen új fejlesztés, és a Pentastar V6-os motor kisebb, 3,2 literes kivitelét. Természetesen lesz összkerék-hajtású változat, de aki spórolna ezen, megteheti – fronthajtással is megrendelhető lesz a típus. Európa számára persze készül dízelváltozat is, várhatóan a Fiat jól ismert kétliteres JTD-inek egyikével.

A piaci bevezetést nemigen halogatják: a gyártást a New York-i világpremier után bő két hónappal, május végén már indul is a gyártás. A legmeglepőbb, hogy az új típussal a terepjáróként sem alkalmatlan Cherokee típust váltják le, és úgy hallani, a hobbiterepjáró a régi nevet is megörökli.