A rapperek új kedvence?

2013.03.05. 11:38 Módosítva: 2013.03.05. 12:27

Óvatosan vezették fel a Rolls-Royce Wraith bemutatóját, de az az érzésünk, igazán semmi szükség nem volt rá. Az új kupé hatalmas és nehéz, de elképesztően gyors, és klasszikus kupé-formája biztosan számos rajongót szerez majd a márkának.

A Rolls-Royce eddig nemigen készített olyan modelleket, amelyben a sportosságnak akár a szikrája is meglenne. A Phantom – még a kétajtós Drophead Coupé is – teherautó-méretű, ultra-konzervatív utazóautó, és még a Ghost is közelebb áll a sofőrös limuzinhoz, mint azokhoz az autókhoz, amelyet maga vezet a tulajdonos. A Wraith azonban egyértelműen szakít ezzel a stílussal: bár hatalmas, de a formájában van lendület, és majd szétdurran az erőtől.

A luxuskupé orrába 6,6 literes, ikerturbós V12-es motor kerül, amely alighanem különösebb erőlködés nélkül ad le 633 lóerőt. A csúcsnyomatéka 800 Nm, ami egy kicsit kevésnek tűnik ebben a kategóriában – valószínűleg elektronikusan korlátozták, hogy a 8 sebességes ZF automatát ne terheljék túl. Ilyen teljesítmény mellett nem csoda, hogy 4,4 másodperc alatt elérheti a gép a 100 km/h-t, még úgy is, hogy üresen 2,36 tonnát nyom.

A haralmas tömeghez nagy méretek tartoznak: a Wraith 5,269 méter hosszú, 1,947 méter széles és 1,507 méter magas, sőt, a tengelytávja is luxusszedán-léptékű, 3,112 méter. Ez utóbbi így is 13 centivel rövidebb, mint az egyébként ugyanerre a padlólemezre épített Ghosté, így nem csoda, hogy az óriási kupéba még úgy is kényelmesen elférnek négyen, hogy az autó hosszának durván az egyharmadát a motorház teszi ki. A belső tér persze a létező legjobb anyagokat tartalmazza: ahol lehet, bőrt és fát használtak, ahol nem, ott a legjobb minőségű műanyagokat. A belső tér egyik különlegessége a csillagos eget mintázó tetőkárpit, a Starlight Headliner, amelybe 1340 száloptikás fényforrást építettek, pusztán a hangulat kedvéért.

A hatalmas, hátrafelé nyíló ajtós kupét a Genfi Autószalonon már élőben is meg lehet nézni, viszont aki szeretne egy példányt a 245 ezer eurós óriásból, annak az év végéig biztosan várnia kell, a gyártás ugyanis csak a negyedik negyedévben indul. Érdekes lesz megfigyelni, hogy a Rolls-Royce viszonylatban sportos, és egész baráti árú modellt kik veszik majd. Ha erre is rákapnak a futball-sztárok és amerikai rap-zenészek, akkor a Rolls szekere is ugyanúgy meglódulhat, mint a Bentley-é a Continental GT bemutatása után.