500 lóerős gépet mutatott az Alpine

2013.03.23. 10:07

Az első lépés persze nem az autógyártás újraindítása – hisz a Caterhammel közösen tervezett új modell készre fejlesztéséhez évek kellenek. Egy versenyautót azonban összehoztak, amellyel már az idén indulhatnak Le Mans-ban a 24 órás futamon.

Az Alpine egyelőre persze nem sokkal több, mint egy jól hangzó márkanév, így a fejlesztést tapasztalt külső partnerekre bízták. A Nissan és a Signaltech szinte kész megoldást szállított: az összesen 900 kilogrammos prototípusban a Nissan versenyzésre átalakított VK45 jelzésű 4,5 literes szériablokkja dolgozik, amely a kötelező szűkítőkkel együtt is 500 lóerős. Így a 4,61 méter hosszú és 1,995 méter széles gép csúcssebessége eléri a 330 km/h-t. A váltót gyakorlatilag készen vásárolták az X-Trac-től, a fékeket a Brembo, a gumikat pedig a Michelin versenyrészlege szállítja.

Nyilvánvalóan az a cél a No.36 jelzésű autóval, hogy jobban bedobják az Alpine márkanevet a köztudatba, így nyilvánvalóan egy hosszabb távú program első lépése ez. Egyelőre nem beszélnek a győzelem lehetőségéről, de az autó nem csak Le Mansban indul, hanem az ELMS sorozat többi hosszú távú versenyén is, a kipróbált technikának köszönhetően pedig van rá esély, hogy már az idén összehozzanak akár egy futamgyőzelmet, amelynek már komoly reklámértéke lenne.

Az első utcai Alpine a tervek szerint három év múlva, 2016-ban mutatkozik be – addig kell eredményeket produkálni, ha a versenypályán szeretnének megágyazni a Renault Alpine sportkocsik feltámasztásának.