Megjött a legújabb Aston Martin

2013.05.29. 17:15

Érdekes a brit sportkocsigyártó modellfejlesztési stratégiája. A kínálatban több a nagyon hasonló képességekkel rendelkező típus, amelyek közt inkább stílusban próbálnak különbséget tenni. Bár a Vantage sorozatot eredetileg belépőmodellnek szánták – és a V8-as változat az is – a V12 Vantage S gyorsabb, mint akár a DB9, akár a Vanquish, és ez látszik is rajta. Aki sportolni is alkalmas típust keres a cégnél, annak elsősorban ez való.

A Vantage karosszériájába ezúttal az az 573 lóerős 6 literes V12-es került, amelyet eddig csak a Vanquish-hez kínáltak. Igaz, hogy a végeredmény így sem könnyű, 1665 kilogrammot nyom a Vantage S, viszont mivel ez a legkisebb Aston Martin, minden szempontból veri a drágább testvérmodellt. A végsebessége 330 km/h, és négy másodpercen belül gyorsul százra. A tervezők ráadásul mindenből a legjobbat építették be, amit csak lehetett. Az autó megkapta a hétfokozatú robotizált mechanikus Sportshift III AMT váltót, a háromfokozatú adaptív lengéscsillapítókat a Bilsteintől, a kétszintű, kikapcsolható Continental menetstabilizáló rendszert és a Brembo kerámia fékrendszerét.

Külsőre is sokkal agresszívebbnek tűnik az autó a motorháztető kopoltyúival, a diffúzort utánzó fekete betéttel a lökhárítóban és az óriási felnikkel. A belső tér is a sportosságot hangsúlyozza: az ülések magas peremükkel egyértelműen az oldaltartást helyezik előtérbe a kényelemmel szemben, és hanyagolták az angolosan elegáns fabetéteket. Helyettük karbonszálas műanyagot, illetve a kárpitokban a karosszéria színével harmonizáló csíkokat használtak a szürke bőr és műanyag egyhangúságának megtörésére.

Az Aston Martin látványosan kimaradt az elmúlt években a többi sportkocsigyártó közt tomboló lóerő-háborúból. Nincs kilencszáz lóerő feletti modelljük, mint a Ferrarinak vagy a McLarennek. Azt azonban nem engedhetik meg maguknak, hogy semmit ne kínáljanak azoknak, akik ékszerdoboz-szépségű luxustárgy helyett vérbeli sportkocsit keresnek. A V12 Vantage S egyértelműen az ő pénztárcájukat célozta meg, és mélyen bele is kell majd nyúlnia annak, aki ilyet szeretne. Pontos árat egyelőre nem mondtak, de az biztos, hogy az új modellért többet szeretnének elkérni, mint adózás előtt is 138 ezer fontba – átszámítva közel 46 millió forintba – kerülő elődjéért.