A siker kulcsa Kína?

2013.07.21. 07:07

Az Acurát 1986-ban azzal a céllal alapították, hogy könnyebbé tegye a Honda boldogulását az Észak-Amerikai piacon. A terjeszkedést azonban igen későn, és kis lépésekben kezdték meg. Tavaly már döntés született arról, hogy Oroszországban is bevezetik a márkát, ezzel pedig az európai piac felé is megnyílhat az út.

A luxusmárka emellett a távol-keleti területeken sem akar lemaradni riválisaival szemben – a további fejlődéshez a kínai piac jelentheti a kulcsot. Bár Kínában már 2006 óta jelen van az Acura, most a helyi gyártást is fontolgatják. A Guangzhou Automobile partnereként 2016-tól szerelnék össze autóikat a távol-keleti országban.

Az első helyi gyártású modell a hírek szerint egy kompakt hobbiterepjáró lehet, melyet az áprilisi Sanghaji Autószalonon bemutatott SUV-X Concept alapjaira építenének. Elemzők szerint a kínai luxusautó-piacon az évtized végén akár 2,7 millió autó is gazdára találhat évente – ebből szeretne minél nagyobb szeletet kiharapni az Acura is.