Ősszel jön a kis Infiniti

2013.08.08. 11:58

Az Infiniti eddig alig tudta megvetni a lábát Európában, és ez nagyrészt a megfelelő autó hiánya miatt van így. A jelenlegi választékot inkább az észak-amerikai és közel-keleti közönségre szabták, de már folyik az első, Európának szánt típus fejlesztése. A Q30 bevezetése persze drága kaland lesz, így a Renault-Nissan luxusmárkája próbál biztosra menni, így az idei Frankfurti Autószalonon még csak tanulmányautóként állítják ki.

Az első gyári vázlat azt mutatja, hogy egy csapott hátú, három- vagy ötajtós típusról van szó, bár az autó arányai még meglehetősen torzak, ahogy az az efféle rajzoknál megszokott. Az viszont látszik, hogy a szokásos cápa-formán több az él, mint valaha – alighanem a formatervező csapat új vezetője, Alfonso Albaisa vitte el az autó stílusát ebbe az irányba. A típusjelzésből hiányzó X arra enged következtetni, hogy a típus nem valamiféle hobbiterepjáró lesz – bár a kép alapján akár ezt is el tudnánk képzelni – viszont állítólag valamiféle állítható magasságú futóművet fejlesztenek az autóhoz, így még az is lehet, hogy egy Nissan Qashqai fazonú átmeneti modell lesz a fejlesztés végeredménye.

Az biztos, hogy az Infiniti 2015-re le akarja zárni a fejlesztést – akkor indulhat a gyártás a Nissan brit üzemében. A Q30-astól azt várják, hogy Európában ugrásszerűen növelje a jelenleg még alig létező luxusmárka népszerűségét, de hogy erre mennyi az esély, azt egyelőre szinte képtelenség megjósolni. Az Infinitivel ugyanis az ismeretlensége a legnagyobb baj: a prémium-szegmensben még a kisebb szereplők nevéhez is, amilyen a Volvo, a Lexus vagy a Jaguar, is sokkal határozottabb sztereotípiák társulnak a vásárlók fejében, és ez komoly gátja az eladások növekedésének.