Kémfotón a Civic Type-R

2013.08.15. 11:20

A Hondának sokáig viszonylag egyszerű dolga volt a sportmodellek előállításával. Betették a kétliteres VTEC motor aktualizált változatát a Civic újabb generációjába, némi optikai- és futóműtuninggal, és ki is pipálhatták a gyors autók rajongóit, hisz garantált volt a siker. Most azonban egy kicsit komolyabb a feladat, és talán a megoldás is az lesz.

Ahogy a környezetvédelmi szabványok és a fogyasztás-korlátozások világszerte egyre szigorúbbak, a 80-as évek óta folyamatosan tökéletesített VTEC szívómotoroknak lassan leáldozott. A Hondának más megoldást kellett találnia, hogy újra nagyon erős autókat készíthessen, alacsonyabb átlagfogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel. Ha minden igaz, a jelenleg épp a Nürburgringen tesztelt következő Civic Type-R-be már turbós benzinmotor kerül, az első ilyen Európában, sőt, ha a japánban forgalmazott kisautókat nem nézzük, talán világszerte is.

A gyártó ugyan kiváló turbós versenymotorokat épített és épít, de szériamodellekben eddig alig alkalmazták a technikát. A széria turbómotorokkal így nincs sok tapasztalatuk, bár állítólag sokat profitálnak annak az 1,6 literes motornak a tapasztalataiból, amely egyebek közt Michelisz Norbi versenyautóját is hajtja a WTCC-ben. Az utcai turbómotor azonban nagyobb lesz, 2 literes, ha minden igaz, így izzadtság nélkül hozhatnak ki belőle a 300 lóerőt.

A munka már a végéhez közeledik, úgy tudjuk, a jövő tavaszi Genfi Autószalonon már látható lesz az új Type-R, amelyet jelenleg még szorgalmasan tesztelnek a gyári mérnökök. Egyebek közt a Nürburgringen is, ahol nagy tempónál vizsgálhatják az autó tulajdonságait, és kereshetik meg a sportos közúti vezetéshez ideális beállításokat.