KoKonja RS, a legdurvább Trabant?

2013.09.25. 11:07

A Trabant valaha az olcsóság és igánytelenség szimbóluma volt mifelénk, mostanra azonban csak a rózsaszín nosztalgia maradt, és az a néhány autó, amely viszonylag épségben átvészelte az elmúlt húsz évet. Nem csoda, hogy a keletnémet népautó egyedi stílusa ma is megihlet egy-egy autóépítőt – ezúttal a bolgár KoKonja készített igazi GTI-alázót az egyik fennmaradt példányból.

Az eredeti keletnémet gépből persze csak a karosszéria egy része maradt, az alkatrészek nagy részét egy Fiat Coupéból emelték át. Az öthengeres, 220 lóerős turbómotor, a hajtás, a futómű, a fékrendszer mind az olasz kétajtósból érkezett – ennek megfelelően az utcai Trabik közt kivételesen gyors az egyszerűen csak RS-nek nevezett autó. Azt ugyan nem tudjuk, hogy az egykori 600 kilogrammos üres tömeg mennyivel nőtt meg, de több mint valószínű,  hogy a nehezebb alkatrészekkel együtt is könnyebb a bolgár Trabi-átirat, mint bármelyik ma kapható, hasonló teljesítményű gép.

A legalább 18 hüvelykes fehér alufelnik és a xenon-fényszórók talán túlzásnak is hatnak, a belső tér viszont szuperigényes, és nem csak Trabant mércével. A műszerfalat varrott bőr borítja, és ugyanilyen kárpitozás köszön vissza a sportüléseken és az ajtókárpitokon is.

Azt nem tudjuk biztosan, hogy csupán egyedi darabnak szánják-e a brutális Trabit, de az az érzésünk, ha több is készülne, azzal jó üzletet csinálhatnának az alkotók, hisz a típus ma, a kihalás szélén állva alighanem népszerűbb, mint valaha.