Vázlaton a harmadik utcai McLaren

2013.12.11. 11:59

Valószínűleg csak véletlen, hogy az európai és az ázsiai kultúrkör szerencsétlen száma (a 13-as és a 4-es) is felbukkan az új, legkisebb McLaren első hivatalos közleménye kapcsán – nyilvánvaló, hogy a gyáriak komolyan reménykednek a típus sikerében.

A McLarennél hihetetlen sebességgel dolgoznak a modellkínálat kiteljesítésén, ami nem is csoda, hisz csak akkor tudnak érdemben versenyezni a Ferrarival, az Aston Martinnal és a Lamborghinivel, ha több modellt kínálnak, különböző áron. A P1 szupersportkocsi ebből a szempontból szinte egyáltalán nem számít, hisz csupán korlátozott mennyiség készül belőle, és már minden egyes példánynak van gazdája, azaz aki utcai McLarent szeretne, az még mindig csak az MP4-12C-t választhatja. Ezen a helyzeten változtat majd a P13-as, amely olcsóbban kínál valamivel kevesebbet, de a gyáriak szerint ugyanabban a tökéletességet célzó szellemben.

Az első gyári vázlat szerint fazonra nagyon hasonló lesz az eddigi McLaren típusokhoz, ami nem csoda: a hajtáslánc és a vázszerkezet egy az egyben jön az MP4-12C-ből, és a tervezője is ugyanaz a Frank Stephenson, aki a korábbi modelleket rajzolta. A karbonszálas MonoCell váz ugyanolyan kiváló menettulajdonságokat ígér, és a motor is az ismerős 3,8 literes biturbó V8-as lesz, bár jelentősen csökkentett teljesítménnyel. Aki a 143 ezer eurós McLarent választja, meg kell elégedjen 444 lóerővel, amit csak részben ellensúlyoz, hogy ez lesz a kínálat legkönnyebb darabja. A motor ennél sokkal többre képes, a P1-esben egy 727 lóerős változatot használnak, és az MP4-12C-ben is 625 lovas, így várhatóan nem lesz nehéz a legolcsóbb McLaren motorján nagyobb teljesítményre sarkalni.

Úgy hallani, a P13 már jövőre bemutatkozik, valamikor az ősz folyamán, a gyártás pedig 2015 tavaszán indulhat be. Elsőként a kupét mutatják be, de 2016-ra megérkezhet a nyitott Spyder is.