Megszellőztették az új Civic Type R-t

2014.02.12. 15:11

A Honda nem sieti el a Civic Type R bemutatóját, de láthatóan igyekszik életben tartani a rajongók lelkesedését. Ezúttal már nem csak kiszivárogtatott információ-morzsákkal és zártkörű tesztvezetésekkel, de egy tanulmány-változattal is, amelyet az idei Genfi Autószalonon lepleznek le. A végleges, gyártásra érett modell premierjéig azonban még legalább egy évet várnunk kell.

A japánok korábban elég egyszerűen oldották meg a villámgyors Civic változat fejlesztését: reszeltek egy keveset a bevált VTEC hengerfejes sportmotoron, majd egy kicsit hozzáigazították az autót. Ezúttal azonban nem ilyen könnyű a dolguk, hisz a szigorú károsanyag-kibocsátási és szén-dioxid-kibocsátási korlátozásoknak a pörgős szívómotorral már nem lehet megfelelni. Vagyis úgy biztosan nem, hogy továbbra is passzoljon a Type R-re az élményautó jelző. Új, turbós sportmotort kell fejleszteni, ez azonban drága és időigényes feladat – így lehetséges, hogy három évvel az alapmodell bemutatása után még nem mutattak mást, csak néhány ígéretet.

Azt nyilván a Hondánál is érzik, hogy fogytán a rajongók türelme, ezért a Genfi Autószalonra készítettek egy tanulmányautót, amelyről egyelőre egy vázlatot mutattak. Ezen jól látszanak a fékhűtő nyílásoktól szabdalt széles sárvédőívek, alul a diffúzor és a 2x2 kipufogóvég, illetve az autó sajátos formájú hátsó ajtajából szinte szervesen kinövő nagy légterelő-kompozíció. Az összkép kifejezetten dögösnek tűnik, az agresszív optikai tuning és a nagy átmérőjű, széles kerekek szinte teljesen feledtetik az alapmodell formájának furcsaságát.

Ez persze csak egy vázlat – élőben festhet egész másként az autó akár kisebb arány-eltérések miatt is – a műszaki tartalomról pedig továbbra is csak találgathatunk. Amennyire tudni lehet, a 2 literes turbómotor 280-300 lóerős lesz, viszont a Civic alapvető felépítésétől nem térnek el a Honda tervezői, azaz marad az egyszerű, csatolt lengőkaros hátsó futómű és a fronthajtás is. Állítólag a Type R alapfelszereltségének része lesz az aktív hátsó lengéscsillapítás – az a rendszer, amely a Civic Tourer kombihoz is rendelhető – és ez a rendszer sokat javíthat az autó úttartásán.

A Civic Type R végleges, szériagyártásra kész változatát várhatóan egy év múlva mutatja be a Honda, így a forgalmazás alighanem 2015 közepe táján indulhat.