2014.04.17. 13:44

A Charger jellegzetessége az újrakezdés óta mindvégig a jellegzetes, csőrös frontkialakítás volt – nagy részben ez adta az autó karakterét. Ám úgy tűnik, a tervezők megelégelték, hogy a típus ennyire kilóg az időközben megváltozott márkaarculatból, így most a Dartéhoz hasonló fekete betétes orr-részt kapott a nagy négyajtós is.

Ezzel az autó alapvető karaktere változik meg – a Darton kívül egy kicsit közelebb kerül vizuálisan kétajtós rokonához, a Dodge Challengerhez is. Kérdéses persze, hogy a legkarakteresebb részlet eltüntetése jó húzás-e, de az új Charger sem néz ki rosszul a LED-keretes első lámpákkal és a köztük tátongó fekete folttal, amelyben épp csak sejteni a Dodge jellegzetes, dupla szárú keresztet formázó hűtőrácsát.

Belül már kevesebb változást találunk, a legnagyobb újdonság itt a 7 hüvelykes középső kijelző, amelyen beállítható, hogy milyen mennyiségek kijelzése jelenjen meg menet közben. A motorválaszték változatlanul a korszerű, 3,6 literes, 298 lóerős Pentastar V6-osból és az 5,7 literes, 370 lovas HEMI V8-asból áll – ez utóbbival, és az összes változatban alkalmazott 8 fokozatú váltóval továbbra is 6 másodpercen belül érhető el a százas tempó.

A Chrysler és a Dodge személyautó-eladásai az utóbbi hónapok hírei alapján nem alakultak valami jól, annak ellenére, hogy a Fiat-Chyrsler igyekszik minél hamarabb, minél látványosabban megújítani a kínálatot. Ennek a folyamatnak a része a Charger megújítása, bár azt nem jósolnánk meg szívesen, hogy a változtatások milyen irányban mozdítják majd el a keresletet.