Amerikára támadna a Peugeot?

2014.04.25. 14:01

A Peugeot csoport krízisének egyik oka épp az, hogy a vállalat nagyrészt egyetlen piacból, Európából próbált megélni. Így amikor a kontinensen zuhanni kezdtek az eladások, a PSA anyagi helyzete is hamar megrendült. Azt már elhatározta a cégvezetés, hogy Kínában és Latin-Amerikában megpróbál erősíteni a pozícióin, de adódik még egy lehetőség: az észak-amerikai visszatérés.

      A DS 5LS Észak-Amerikában is keresett típussá válhatna
 
 
 
A DS 5LS Észak-Amerikában is keresett típussá válhatna

A vállalat új vezérigazgatója, Carlos Tavares korábban úgy nyilatkozott, hogy olyan vállalatot szeretne létrehozni a Peugeot-Citroenből, amely a világon mindenütt versenyképes lehet – ezzel pedig útjára is indította a pletykákat az amerikai visszatérésről. Ugyanakkor később pontosított: azt mondta, erre csak akkor kerülhet sor, ha sikeresen megvalósultak azok a tervek, amelyekkel ismét nyereségessé tehetik a céget – ez pedig legalább négy évet vesz igénybe. Azaz a Peugeot legkorábban az évtized végén foglalkozhat komolyan az amerikai visszatérés gondolatával. Az óvatosság érthető is, hisz egy-egy típus amerikai honosítása nem olcsó, ahogy a piaci bevezetés sem az. Nem véletlen, hogy az Alfa Romeo közel egy évtizede halogatja ugyanezt a lépést.

A Peugeot korábban 33 évig jelen volt az amerikai piacon, ám 1991-ben, a helyi igényeknek megfelelő típus híján olyan mértékben csökkentek az eladásaik, hogy fel kellett számolniuk az észak-amerikai képviseletet. Ha lesz visszatérés, az azonban nem csak a Peugeot márkát jelenti majd, sőt, sokkal jobb esélye lehet a sikerre a luxuskivitelű DS modelleknek, amelyek közt nagyméretű szedán, illetve szabadidő-autó is akad – olyan modellek, amelyek iránt jelenleg is nagy a kereslet az Egyesült Államokban és Kanadában.

A PSA nagyon komoly krízisben van jelenleg is: az elmúlt két évben durván 7 milliárd euró veszteséget hozott a vállalat működése, és csak néhány hónappal ezelőtt sikerült pótolni ennek az összegnek egy részét, új tulajdonosok bevonásával. A Peugeot család elveszítette egyértelmű vezető szerepét, miután a francia állam, és a Dongfeng, a PSA kínai partnere összesen 3 milliárd euró befektetéséért cserébe 13-13%-os tulajdonrészt kapott, a családi részesedés pedig 25%-ra csökkent. Az új vezérigazgató, Carlos Tavares most a kínálat karcsúsítására és ésszerűsítésére készül: a jelenlegi 45 modellből 26-ot tartanak meg, ugyanakkor teljes értékű luxusmárkává szeretnék fejleszteni a Citroën által alapított DS almárkát.