Minden évre új Ferrari

2014.05.07. 18:03

A Ferrari most is a Fiat csoport egyik legsikeresebb márkája, de úgy tűnik, a vállalat vezetése a tempó növelését tervezi. A kínálat folyamatos frissítését tervezik, bár ezzel nem a keresletet próbálják növelni, csak a nyereséget.

Ahogy a sportkocsigyártó elnöke, Luca di Montezemolo korábban megerősítette, évente 7000-nél nem készül több Ferrari. Az viszont új információ, hogy a továbbiakban minden évben jön egy-egy új Ferrari. A rendszer ugyanaz marad, ami eddig volt: egy modell négy évig marad a kínálatban, majd elkészül a fejlesztett M változat, amelyet további négy évig gyártanak majd. A premierek megfelelő időzítésével viszont el szeretnék érni, hogy megbízhatóan minden évre jusson egy-egy újdonság. Ebbe a rendszerbe nem számít bele az olyan rétegmodellek bemutatása, mint a LaFerrari, vagy az egyelőre csak pletykákból ismert XX, amelyekből legfeljebb néhány száz készül.

A rajongók számára jó hír, hogy a Ferrari egyelőre megmarad a V8-as és V12-es motoroknál, nem váltanak kisebb hengerszámokra, bár ez nem jelenti, hogy a későbbiekben ne használnának az eddigieknél kisebb hengerűrtartalmú, turbófeltöltéses motorokat. A hírek szerint a következő újdonság a 458-as továbbfejlesztett, M jelzésű változata lesz – bár lehet, hogy nem így hívják majd – amelybe már turbós V8-as kerül majd, akár a nemrég leleplezett California T-be.

A Ferrari egyik célja, hogy 2018-ra 15%-ra növelje nyereséghányadát – ami a sorok közt olvasva azt jelenti, hogy az árak emelkedése várható. A kereslet ugyanis már most nagyobb, mint ahány autót a Ferrari éves szinten elkészít, azonos mennyiségű autóval és intenzívebb fejlesztési ütemmel több pénzt keresni viszont csak egyféleképp lehet, ha az árcédulákon nagyobb összegek szerepelnek. Valószínű azonban, hogy a Ferrari vásárlók néhány tíz százalékos áremelést is kibírnak majd – olasz sportkocsit a legtöbben már most is presztízs kedvéért, és nem anyagi megfontolásból tartanak, ilyen szempontból pedig talán még előny is a magasabb ár.