A legdurvább E osztály

2014.05.15. 06:12

Újabb hajmeresztő átépítéssel rukkolt elő az egyik legismertebb német tuningcég. A Brabus ezúttal egy E63-as Mercedest vett kezelésbe. Szokásukhoz híven ezúttal sem spóroltak a lóerőkkel.

Az E63 saját V8-asának eredeti, 5461 köbcentis hengerűrtartalmát 5912-re növelték - ez 99 milliméteres furatot és 96 milliméteres löketet jelent. Természetesen a dugattyúkat és a hajtórudakat is lecserélték, valamint a hengerfejet is átalakították. A két turbóval szerelt, hatliteres nyolchengeresből így végül 850 lóerős teljesítményt tudtak kicsikarni, mely 5400-as fordulaton jelentkezik. Hasonlóan lenyűgöző az 1450 newtonméteres nyomaték is - ezt azonban 1150-re korlátozták, hogy a hajtáslánc kibírja. A tuningmotorra egyébként százezer kilométeres garanciát vállal a Brabus.

A Brabus 850 6.0 Biturbo hétgangos Speedshift MCT sportváltóval készül, és hátsókerekes, valamint összkerekes változatban is kínálja a tuningcég. Míg a hátsókerékhajtású kivitel 3,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, addig a 4MATIC rendszerrel további hat tizedet lehet faragni: a katalógusadat 3,1 másodperc. A végsebesség 300 és 350 km/h között változtatható.

A karosszéria módosításait szénszálas műanyagból készítették, és persze szélcsatornát is használtak a tökéletesítéshez. Került egy toldat az első lökhárítóra, hátul pedig diffúzor növeli a leszorító erőt. A kiugró teljesítményhez speciális gumikra is szükség van: a húszcollos kerekekre a Brabus három partnere, a Continental, a Pirelli és a Yokohama is kínál abroncsokat. A bőrbelső többféle színben is kérhető.

A Brabus kész autóként is kínálja a 850 6.0 Biturbót, de akár utólagosan is átépítik a forgalomban lévő E63-akat, ha éppen arra van igény. Az árakat azonban egyelőre nem hozták nyilvánosságra.