Karaktert vált a legnagyobb Peugeot

2014.06.19. 11:22

Amikor megjelent, a Peugeot 508-as a francia márka új stílusát képviselte, de ma már nem látszik többnek egy halovány Audi utánérzésnél. Eddig legalábbis így volt, de most megpróbálnak változtatni ezen a PSA formatervezői.

Ami első pillantásra feltűnik, az az új, kevésbé lehúzódó hűtőrács. A modellfrissítés kereteit valószínűleg meghaladta volna, hogy a régi hűtőrács nyomait teljesen eltüntessék, így az alacsonyabb krómkeret alá egy fekete betét került, amely sötét fényezés mellett szinte eltűnik, viszont világosabb alapszínnel elég feltűnő, sőt, fehér alapon, a fehér rendszámmal két fekete háromszög – afféle vámpír-szemfog – látszik belőle. Azért az felmerült bennünk is, hogy nem lenne-e célszerűbb ezt a betétet is a karosszéria színére fényezni, de az összkép így is sokkal egyedibbnek látszik, mint az átalakítás előtti 508-asé, amely túlzottan is utánozta az Audi single-frame hűtőrács-kialakítását.

Ezen felül átszabták az első lámpákat – ezek a hűtőrácshoz hasonlóan szögletesebb formájúak lettek – és az összes világítótest belső mintázata is megváltozott, ami szintén hatásos eszköz az autó karakterének módosítására. A hátsó lökhárítót és a hátsó lámpák formáját is megváltoztatták egy kicsit, ám itt olyan minimális az átalakítás, hogy messziről szinte fel sem tűnik. További változásokat már csak az autó belsejében találunk, ilyen a 7 hüvelykes, érintőképernyős fedélzeti rendszer, amelyen keresztül figyelemmel kísérhető az időjárás, és a környező szabad parkolóhelyek helyzete, illetve a holttérfigyelő rendszer. A belső tér anyagain is változtattak, a gyáriak szerint az új anyagok jobb minőséget képviselnek.

A motorválasztékhoz is hozzányúltak a Peugeot szakemberei, bár alig észrevehetően. Az erősebbik 1,6 literes turbós benzinmotor teljesítményét 156-ról 165 lóerőre növelik, és ez a motor a 2 literes, 150 illetve 180 lóerős dízelekkel együtt már teljesíti az Euro 6-os norma követelményeit.

Az átdolgozott 508-as Peugeot világpremierjét augusztusban tartják, egy időben Moszkvában és a kínai Chengdu Motor Show-n, az európai piaci bevezetése pedig már szeptember közepén megindul.