2014.09.18. 18:13 Módosítva: 2014-09-18 18:13:05

Nagyon közel áll egymáshoz a Lodgy Stepway és a Dokker Stepway, talán ezért is mutatják be a két változatot együtt. Még a képeken látható autók színe is ugyanaz az intenzív kék – jól meg kell néznünk, hogy meg tudjuk különböztetni a kettőt egymástól.

A Lodgy és a Dokker tulajdonképp funkcióban sem tér el nagyon egymástól. Az előbbit egyterűnek hívják, míg a másik talán személyszállító dobozos modellként írható le, de ezzel együtt nem csak a műszaki alapok azonosak, és a jelleg is. Az eltérés annyi, hogy a Dokker tolóajtós, rövidebb, és valamivel levegősebb belül. Most mindkettő megkapta a Sanderónál már bevált Stepway kezelést: körbe fekete műanyag borítás került a karosszéria alsó peremére, a 16 hüvelykes felnik és a nagyobb átmérőjű gumik segítségével a hasmagasságot is megnövelték valamelyest, és persze van első-hátsó kartervédő-imitáció is a lökhárítók alsó peremén.

Belül még ennyit sem változtattak, megelégedtek néhány kékesszürke díszítőelemmel és Stepway hímzésekkel. Ráadásul a motorválasztékban sincs nagy eltérés: mindkét autó megkapja a TCe 115 jelzésű 1,2 literes turbómotort, és az 1,5 literes dízelmotort is, ebből azonban két eltérő változat kerül a két típusra. A Lodgy 110, a Dokker 90 lovas szabvány dízelmotort kap.

A Párizsi Autószalonon mutatják meg először élőben a két új Stepway kivitelt, ami nem csoda: a Dacia jelenleg Nyugat-Európa egyik leggyorsabban növekvő márkája – a Renault a román autókkal keresi a legtöbbet a kontinensen – így nyilván lesz érdeklődés az átlagosnál jobban motorizált, francia, német, belga vagy brit mércével még mindig nevetségesen olcsó családi divat-Daciák iránt.