2014.09.23. 11:45

Pestisként terjed a terepjáró-fazon a személyautó-kategóriák közt. Eleinte csak az Audi A6 Allroad Quattróhoz és a Volvo XC70-eshez hasonló nagy kombikat műanyagozták körbe fekete vagy szürke fényezetlen elemekkel, de ma már mindenféle méretben kapható ilyen, valamelyest növelt hasmagasságú, a terepjárók stíluselemeivel dögösített modell.

Eddig talán a legkisebb városi modellek maradtak ki leginkább ebből a divatból, bár a VW Up!-ból tavaly óta létezik a Cross változat. És most a Citroën is feltalálja ugyanezt, csak ők a C1-esre alapozva. Abban láthatóan ők sem biztosak, hogy bejön az ötlet – nyilván ezért próbálják most felmérni egy tanulmánnyal, hogy mit szól majd a piac – de az az érzésünk, hogy ha elegendő érdeklődés mutatkozik, viszonylag hamar gyártásba tudják küldeni az autót.

A tanulmány különlegessége a terepjárós stíluselemeken túl a háromszínű fényezés – a kénsárga karosszéria, szürke tető és fekete műanyagok kombinációja elég feltűnő – és az utastér teljes hosszában végighúzódó vászontető, ezekkel igyekeznek az összhatást fiatalosabbá tenni. Nagy kérdés persze, hogy a vevők mit szólnak majd – és főleg, hogy hajlandók lesznek-e többet fizetni a terepjárós fazonért.