2014.10.05. 13:10
Néha nem baj, hogy Magyarország nem olyan gazdag, mint Franciaország. Mert ha az embereknél van elég pénz, akkor bármilyen szart el lehet adni nekik olyan mennyiségben, amiből aztán elvegetál a gyártója. És ilyen izéket engednek ki felügyelet és 18-as karika nélkül a nyílt utcára.

A PGO néven garázdálkodó banda is valószínűleg abból profitál, hogy hiába a nívós oktatás, a több száz éves hagyományokkal megtámasztott francia jó ízlés és a ma már szinte tökéletes szemjavító eljárások, azért mégis akad pár idióta, aki ezt a rakás szerencsétlenséget megvásárolja.

Amennyiben ön elkövette azt a hibát, hogy nem hegesztőszemüvegben kezdte el olvasni ezt a cikket, akkor még egy pillanatig ne tegye fel a védőeszközt. Ide írnám ugyanis ezeknek a kis járműveknek az árát: 41-45 ezer euró. Ha véletlenül nem menne elég gyorsan a fejszámolás 310-zel, segítek: 12,7-14 millió forint.

De most már tényleg tegyen valami fényvédő izét a szeme elé mindenki, mert nem lehet tovább halogatni az első kép megjelenítését. Mehet?

Hát tessék, íme a francia ipar egyik atomvillanása, amely minden más szart elhomályosít közel s távol:

Amennyiben maradék látósejtjeivel képes még olvasni, hadd ábrándítsam ki. Nem, ez nem egy mopedautó. Ebben kérem rendes motor van, méghozzá nem is akármilyen. A BMW szállítja az 1,6 literes, benzines turbómotort az autóipar Quasimodóihoz, és a szerződést meggondolatlanul úgy írták alá, hogy nem tiltották meg azt a PGO-nak, hogy prospektusaiban és sajtóanyagaiban ezt megemlítse. Gondolom, a BMW-nél senki sem látta akkor még a kocsit, aztán már késő volt. Egyébként 2012 előtt még a Peugeot motorjait szerelték az autóikba PGO-ék, akiknek még ahhoz is volt pofájuk, hogy az embléma kontúrja pontosan ugyanaz, mint a Porschéé.

A mindössze 3 méter hetven hosszú, ezer kiló alatti kis dögök átkozottul mennek, ami 184 BMW-lóerővel nem is csoda. A hivatalos adatok szerint 5,9 alatt alatt vannak százon és a végsebességük 225 km/h. A Hemera, Cévennes és Speedster II. néven árult kocsikon látszik, hogy a tervezőjük mire gondolt ... közben, mikor fiatal volt. Csak hát rendes 356-os Porschét építeni nem lehet, maradt a karikatúra.

Műszakilag amúgy ne számítsunk csodákra, fém vázra szerelt műanyag elemekből készül a kis torz Porsche-utánérzés, a kabrió esetében olyan tetővel, amit látva majdnem sírva fakadtam. Mivel a BMW-motor annyira nem pici, a PGO-k valójában nem farmotorosak, hanem középmotorosak, vagyis elvileg akár jobbak, mint az eredeti. Elvileg. Az viszont tény, hogy viszonylag rendes futóművet és fékeket faragtak alájuk. Még az sem elképzelhetetlen, hogy valami frenetikusan szuperül mennek a kanyarokban is, de erre a külsőre nincs mentség.

Tudom, az ember hajlamos megszánni, mert kicsi, és azt hinni, hogy legalább az utastere valami csoda a 12 milláért, de mindenkit megnyugtatok: mintha egy kupleráj bútoraival rendeztek volna be egy mopedautót. Tényleg rettenetes az egész, bár a standon egy veterán Porsche tulajával jártam, aki szerint aranyos. Lehet, hogy nála jó gombot nyomott meg a kis nyomoronc, nálam viszont nem. Elnézést, ha mégis ez lenne a világ legjobb autója.