Szétverném az autóm, segítsenek

2014.11.14. 07:06
Ne gondold, hogy a Totalcarnál csak akkor indul az élet, amikor te már órák óta pörgeted a mókuskereket. Hidegindító címmel új sorozattal indítjuk a hétköznapokat, hogy legyen értelme kimászni az ágyból. A Hidegindító nem megterhelő olvasmány, amíg elfogy a kávé, beköti a cipőjét a gyerek, amíg megjelenik a hátad mögött a főnök, vagy bezötyögsz a suliba, éppen a végére is érsz. Ha egy témáról még többet olvasnál, a forrás linkjén megteheted, ha nem, nem. Jó reggelt, ez ilyen egyszerű.

Egy igazán jó hír: 

Magyarországon is egyre többen használnak LPG-vel, vagy sűrített földgázzal (CNG-vel) hajtott autót, nekik ma jó napjuk lesz. Az autókba beépített gáztartályokat jelenleg 3 évente kell ellenőriztetni, a jövőben ez az időszak várhatóan négy évre módosul. Az autógáz-tartályok élettartamát a gyártó határozza meg, jelenleg a cseppfolyós gázoknál legfeljebb 15 év, míg sűrített földgáznál és az egyéb gázoknál 20 év. Az új javaslat egységesen 20 évet állapít meg. A tervezet minden gázfajtánál 10 évig engedi meg a használati idő hosszabbítását. A gyártástól számított 10. év lejárta előtt minden tartálynál szerkezeti és szilárdsági ellenőrzést kell végezni. Amennyiben megfelel a tartály a követelményeknek, úgy még 10 évig használható. A négyévenkénti ellenőrzés szemrevételezéssel történik és így kell elvégezni a baleset utáni ellenőrzést is. A hatósági ellenőr acél beütő bélyegzővel tanúsítja a vizsgálatot és a tartályon jelzi a használhatóság idejét is. (MTI) 

Közlekedési koffein:

Tengap délben átadták a felújított, kiszélesített hidat a Hűvösvölgyi út–Kelemen László utca csomópontban. A kiszélesített hídon a Hűvösvölgyi út irányába a korábbi egy helyett két forgalmi sáv áll az autósok rendelkezésére, így megnövelt áteresztőképességű átkelőnek köszönhetően enyhülnek a korábbi torlódások a környéken, valamint gyorsabban lehet utazni az erre közlekedő és mától a híd átadásával újra eredeti útvonalán járó 29-es autóbusszal is. (BKK

Hogy ne csak a jót kapják meg. Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapest több kerületében. Ma reggeltől tilos megállni például a Benczúr utca 45. szám előtt, mindkét oldalon, holnap a Kelenhegyi út mindkét oldalán a Kemenes utca és a Szent Gellért tér között, a Műegyetem felső rakparton a középső parkolóban a Szent Gellért tértől 40 méter hosszon, és ezzel még nincs vége. A továbbiak a police.hu-n.

Az ingyenes műszaki átvizsgálás nem ugyanaz, mint az ingyenes műszaki vizsga. Fontos különbség köztük, hogy az előbbi nem illúzió, hanem jó kis holnapi lehetőség a győri autósoknak, akik meg akarják előzni a balesetet. A hivatalos helyi vizsgaállomás akciójára magánszemélyeket és autóikat várják, melyeknek megengedett össztömege nem haladja meg a 3,5 tonnát. Részletek itt.

Helyszíni bírságot katalógusból? Igen, a németeknél már ezt is lehet. Erről az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottságának honlapján cikkeznek, ezúttal a kerékpárosok kedvéért. A szövetségi köztársaságban öt euró büntetés jár, ha valaki elengedett kézzel bringázik, ha pedig fejhallgatóvan a fején és zenét hallgat, azt egy tízessel válthatja meg. További tréfás tarifákhoz ide kattintson.

Autóipari hírsaláta:

A világon gyártott összes autó közel negyede még mindig Európában készül, ahol az összes utazás hetven százalékához választanak autót a helyiek. Nem csak ezt írják az Európai Autógyártók Szövetségének tanulmányában, de olyanokat is, mint hogy tavaly az új autók fele csak husszonnyolcadnyi szén-monoxidot bocsátott ki, a húsz évvel ezelőtt gyártott autókhoz képest. Na jó, még egy infó, mielőtt kattintanak. Az 1970-ben gyártott kocsik zajkibocsátása kilencven százalékkal magasabb volt, mint a maiaké. Ide-ide, van ott még, ahonnan ezek jöttek.

A Ferrari nagy kiugrásáról már írtunk, de arról talán még nem, hogy mindez 2,25 milliárd eurójába fog kerülni a sportautógyártónak. További izgalmak és pénzhegyek az Automotive News-on.

Bizonyára sokan panaszkodnak, hogy nem elég erős a KTM X-Bow. Ezért a németországi Solingenben működő Wimmer tuningcég 485 lóerőre húzta fel a nyitott, osztrák sportfürdőkádat. Az ügy érdekessége, hogy az eredetileg Volkswagen TFSI motor már amúgy is 285 lóerős volt az autóban, mely a szénszálas vázszerekezetnek és a könnyűfém kiegészítőknek köszönhetően mindössze 850 kilós. A tuning nem csak a motort érintette, a leszorítóerőt növelő aerodinamikai elemekre is gondoltak a Wimmernél. Így a 130 ezer eurós játék négy másodperc alatt százon van, és a vezetés élményét nem csorbítják olyan hülyeségek, mint az ABS vagy a menetstabilizáló-rendszer.

Ez megy a Totalcar levlistáján:

Néhány napja lábujjhelyen figyeljük, hogy végül kiderül-e erről a hirdetésről, hogy kamu vagy sem. Egy felhasználó ugyanis azt írja látszólag ép Alfa Romeo 156-járól, hogy segítséget keres az elpusztításához. Az OLX-en olvasható apróhirdetéshez ár is tartozik: 400 ezer forint. Ennyiért lehet megvenni az autót, amiben már mindent kicseréltek, mégis lerobban. A tulajdonos jobban örülne, ha jönne valaki aki fizet, de engedi, hogy szétverje a kocsit.

Anno:

Éppen ma kilenc éve, hogy Gyulavitéz Portugáliában dolgozott keményen, hogy önök megismerjék a Mazda MX-5 harmadik, most búcsúzó generációját. Gyula így írt: Autós újságíró lévén, tudom, hogy a két tesztúton mindkét modellt ki kellett volna próbálnom, de én az első napon rögtön az erősebbikkel kezdtem, és annyira tetszett, hogy egyszerűen képtelen voltam átülni a gyengébbe.

Miegymás:

Tegnap este eddig tisztázatlan körülmények közt összecsuktak egy BAC Mono utcai versenyautót a Budavári alagútban. Ha lemaradt a fejleményekről, pótolhatja, amíg lefő a kávé.

Remek időnk lesz ma az Időkép szerint, ahol ezt írják: Pénteken a nyugati határ mentén helyenként még kisebb eső, szitálás kialakulhat, máshol ugyanakkor hosszabb-rövidebb időszakokra felszakadozik a felhőzet, és a Nap is kisüthet. Északnyugaton megélénkülhet a szél. Hajnalban párás, ködös lehet a levegő, a hőmérséklet pedig 2 és 9°C közé csökken. Délután 12-16°C várható.

Aliz, Albert és Lipót névnap van, köszöntsék fel az ilyen nevű ismerőseiket.