Bemutatták az Audi óriását

2014.12.12. 16:56

Fotókon már korábban láthattuk az Audi Q7-es második generációját, de mostanra az új modell adatait is nyilvánosságra hozták a gyáriak. Az új változat valamivel kisebb, de jobb helykihasználású, és könnyebb is, mint az elődje.

Ha a karaktere nem is változott sokat, a második generációs Q7-es teljesen új konstrukció. Már az új hosszmotoros szabvány padlólemezre, az MLB-re épül, és a tervezésnél állítólag a tömeg csökkentése volt az egyik elsődleges szempont. Az eredmény változattól függően akár 325 kilogramm fogyás, amit a nagy szilárdságú acél és alumínium alkatrészek bőséges használatával értek el. Az ajtók például teljes egészükben alumíniumból készültek, amivel 24 kilogrammot spóroltak meg, a vázszerkezeten több mint száz kilót faragtak, a karosszériaelemeken pedig összesen vagy 70-et. A Q7 persze így sem könnyű, de 3 literes dízelmotorral sikerült a két tonnás határ alatt tartani: 1995 kilogrammot nyom üresen. Az új forma, bár nem látszik különösebben áramvonalasnak, 0,32-es légellenállási tényezőt eredményez, ami ebben a kategóriában nem tűnik rosszak.

A méretek egyébként nem változtak sokat: az új modell 3,7 centivel rövidebb és 1,4 centivel keskenyebb, mint az elődje, viszont az utastérben hosszában 2,1 centivel több a hely, a fejtér pedig 4,1 centivel nőtt elöl és 2,3-mal hátul, így aligha lesz gond a helykínálattal. Belül a megszokott nagy Audis látvány fogad, azzal a különbséggel, hogy itt már a legkorszerűbb, teljesen digitális kijelzőkre épülő, érintőképernyős MMI rendszer kapott helyet. Az alapváltozatokat is Bose hangrendszerrel szállítják majd, de felárért kapható lesz 23 hangszórós Bang & Olufsen 3D hangrendszerrel is.

A motorválasztékból teljesen eltűntek a nagyobb hengerszámú motorok, eleinte csak négy- és hathengeres motorokkal kínálják majd a Q7-est. A benzinesek közül a kisebb a 2 literes négyhengeres TFSI 252 lóerővel, a nagyobbik pedig 3 literes kompresszoros TFSI 333 lóerővel. Ezen kívül lesz kétféle háromliteres V6-os TDI, 218, illetve 272 lóerővel. Az erősebb dízel a maga 600 Nm-ével már kifejezetten fürgévé teszi a nagy SUV-t: 6,3 másodperc alatt gyorsítja százra. Ugyanez a mutatvány a hathengeres benzinessel sem megy sokkal gyorsabban, azzal 6,1 másodperc az eredmény. E négy motoron kívül dízel-elektromos hajtásrendszerrel is kapható lesz a Q7-es: itt egy 258 lóerős 3 literes TDI motor és egy 151 lóerős villanymotor működik együtt.

Az új Q7-est 2015 tavaszától lehet majd megrendelni, az első példányokat pedig nyár elején helyezik majd forgalomba. A típus alapára nagyjából 61 ezer euró – olyan 19 millió forint – lesz.