Itt a fillérprütykölők M5-öse

2014.12.23. 16:02

Szegény M5-ös, most biztos elvonult a kisszobába, és magányosan szomorkodik. Napokon belül itt a második kihívó, amely mást sem akar, mint megverni a BMW über-szedánját, ráadásul a saját fegyverével.

Először a Cadillac CTS-V rontott rá az M5-ösre a maga 640 lóerejével, most pedig egy német tuningcég ujjong, hogy sikerült teljesítményben és nyomatékban is megverni. A Fostla fogott egy F10-es BMW 550i-t, megchippeltette a PP-Performance-szel, persze úgy, hogy véletlenül pont tíz lóerővel többet tudjon az aktuális M5-ösnél. Az eredmény 570 lóerő és 800 newtonméter abból a 4,4 literes, dupla turbós V8-asból, amely közeli rokona az M5-ös motorjának.

Hogy még egyértelműbb legyen a kardcsörgetés, a 550i egy M-csomagos kivitel, de a tunerek nem bírtak magukkal, és becsomagolták matt zöld fóliába. A németes megjelenéshez ültettek rajta 35 millimétert és húszcolos kerekekkel töltötték ki a kerékíveket.

Akárhogy is szeretnék M5-konkurensnek beállítani, a Fostla teremtménye a brutális számok ellenére csak egy felhúzott szériaautó, kérdéses optikával. Aki ült már M-es BMW-ben, tudja, hogy nem csak egy jó erőben lévő motort lógatnak be az M GmbH-nál, de az egész autót átdolgozzák. A futómű, a fékek, a hajtáslánc mind egészen más színvonalon vannak, mint a széria BMW-knél, és mindezek összehangolása is kényes feladat. Persze akinek csak a lóerők és a látványtechnika kellenek, megelégedhet a 15 ezer eurós, vagyis mintegy 4,7 millió forintos tuningcsomaggal, amellyel akár egy használt 550i-t is fel lehet pimpelni.