Új kategóriát teremt a Volvo

2015.01.08. 10:38

Eddig még senkinek nem jutott eszébe a terepjáró-fazont a négyajtós, lépcsős hátú formával kombinálni, ami talán nem véletlen. A Volvo azonban kipróbálja ezt a kombinációt is: az S60 Cross Country nagykerekű, magas hasú, első- vagy összkerék-hajtású négyajtós szedán.

Egy ilyen új ötlet persze mindig kockázatot jelent, hisz egyelőre szinte lehetetlen megmondani, hogy a vásárlók ráharapnak-e az ötletre. Nem lehetetlen, hogy igen, hisz a világ nagyobbik részén még mindig a négyajtós, külön csomagtartós formát részesítik előnyben a vásárlók a célszerűbb ötajtósokkal és kombikkal szemben, így Észak-Amerikában és Kínában a személyautók közt egyértelműen ez a nyerő forma. A 6,5 centivel megnövelt hasmagasság pedig olyan helyeken is célszerűvé tehet egy ilyen autót, ahol rossz minőségű az út, vagy gyakran esik sok hó. De ezzel együtt sem mernénk megjósolni, hogy a lábujjhegyre állt szedán mennyire lehet sikeres.

Műszaki értelemben nincs sok újdonság, bár a motorválaszték eléggé szűkös: a fronthajtású változatot 2 literes, 190 lóerős négyhengeres dízellel lehet majd megkapni, az összkerék-hajtáshoz azonban még a régi, öthengeres, 180 lóerős turbódízel jár, amelyet egyelőre még az XC60-ashoz is kínálnak. Az amerikai és kínai változat viszont jó eséllyel valamiféle benzinmotorral kerül majd piacra, hisz az ottani vásárlók nemigen vesznek dízelmotoros autókat. Az S60 Cross Country modellt Detroitban leplezik le január közepén, de Európában csak a nyár elejétől lesz elérhető a Volvo terep-szedánja.