Elsőkerék-hajtású sportkocsit épített a Nissan

2015.02.02. 13:17

A Nissan az elmúlt néhány évben nem a győzelemre hajtott Le Mans-ban: furcsa, fallikus formavilágú versenyautókat indítottak, amelyekkel akkor is feltűnést kelthettek, ha a győzelemre nemigen volt esélyük. A fura, keskeny orrú formát az idei évre elvetették, de arról nem mondtak le, hogy felborítsanak minden versenyautó-építési szokást.

A GT-R LM Nismo névre keresztelt gépnek valójában nincs köze a GT-R nevű utcai modellhez, sőt, semmi máshoz sem, amit eddig autóversenyegen indítottak. A 4,65 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,03 méter magas, de csupán 880 kilogrammos gépet egy 3 literes V6-os biturbó benzinmotor hajtja, amelyet egy fékenergia-visszanyerő rendszer és annak villanymotorja egészít ki. Ilyet persze már láthattunk korábban is, az azonban teljesen új, hogy itt ez a komplikált rendszer a két első kereket hajtja.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Nissan versenymérnökei miért döntöttek a fronthajtás mellett, de állítólag a teljes hajtásrendszer összteljesítménye pillanatokra elérheti az 1250 lóerőt. Ennek a teljesítménynek persze jó ha a fele származik a benzinmotorból, de az a tény, hogy ilyen iszonyú teljesítményt kell átvinniük az első kerekeknek az aszfaltra, önmagában is komoly műszaki kihívásnak tűnik. A szokatlan elrendezés persze látszik is az autón: a kabin egészen hátulra került, az orr pedig szokatlanul hosszú, hisz a teljes hajtás az első kerekek mögött kapott helyet.

A fura, fronthajtású versenyautóban mindenesetre megbízhatnak a Nissannál, hisz nem csak Le Mans-ban tervezik rajthoz állítani, de a teljes FIA World Endurance sorozatot végigcsinálnák vele. A cél ezúttal már nem csak a megdöbbentés, de a győzelem – ezért is szerződtették le egyebek közt első számú pilótának Marc Genét, aki korábban már győzött Le Mans-ban, és valószínű, hogy a szokatlan autó fejlesztését is értékes tapasztalatokkal segítheti.