Senkinek nem kell a Volt, nagyon váltana már a GM

2015.04.13. 08:12

Nehéz időket él a General Motors egykor szépreményű hibridautója, és annak luxusváltozata. A Cadillac ELR rövid és sikertelen pályafutása végére ér hamarosan, a Chevrolet pedig kénytelen volt leállítani a Volt gyártását nem sokkal a generációváltás előtt.

Az ELR-ről már tudjuk: amint egy éven belül kifut a gyártása, nem készül belőle több. Nincs abban semmi meglepő, hogy az efféle luxust nem egy túlárazott plug-in hibridben keresik az ügyfelek, az már kevésbé tiszta, miért jutott ilyen mostoha sors a Chevrolet Voltnak, amit kezdettől fogva nehézségek kísérnek. A mostani gyengélkedésére több magyarázat elképzelhető. Például a nyersolaj világpiaci árának drasztikus csökkenése, de még inkább az, hogy a Volt generációváltás előtt áll, és a következő ismeretében nem különösebben vonzó az ötéves technológia. A jövőre várt második generáció minden területen jobb elődjénél: nagyobb hatótávval, erősebb motorral és kiforrottabb formatervvel érkezik. Azzal talán sikerül felpörgetni az eladásokat, de ez az aktuális modellen már nem segít. Az érdeklődés zuhanása miatt a GM 210 napos készlet halmozódott fel a Voltból, így jobbnak látták behúzni a féket a detroiti üzemben. A kényszerpihenő után már nem készül több az első Voltból, és a szünetet kihasználva felkészítik a gyártósort az új gyártására.

Ilyen lesz a következő Volt
Ilyen lesz a következő Volt

A Volt összértékesítése a kanadai piaccal együtt közel jár a nyolcvanezerhez, ami egy ilyen rétegmodelltől még elfogadható mennyiség négy és fél év alatt. Testvére, az európai piacra szánt Opel/Vauxhall Ampera ellenben katasztrofálisan szerepelt, nem csoda, hogy már teljesen lemondtak a gyártásáról.