600+ lóerős változatot kap az új NSX?

2015.05.02. 13:58

Nem kis vállalás, de mindenképp ésszerű húzás volt a Honda részéről az NSX feltámasztása. A januárban, a Detroiti Autószalonon bemutatott második generáció tíz év pihenő után támasztotta fel a sikeres típusnevet. Lassan megindulnak az első kiszállítások, és már itt egy csúcsváltozat híre is: három év múlva jöhet az NSX Type R.

Amikor márciusban a Genfi szalonon megmutatták Európának az új NSX-et (amin a detroitival ellentétben nem Acura logó volt), egy lényeges kérdés maradt az autóról, amit nem árultak el a gyáriak: hány lóerős? Azt mondták, 550 lóerő körül van, de hogy pontosan mennyi, azt még ők sem tudják. Ezt vagy elhiszünk, vagy nem, de amíg az első tulajdonos át nem veszi a sajátját és viszi el egy mérésre ez talán ki sem derül. Az érdeklődést ettől függetlenül sikerül fenntartania a japánoknak, megjelentek ugyanis az első hírek egy Type R-változatról, 600+ lóerővel.

Egy ausztrál autós szaklap írt konkrétumokat az erősített NSX-ről, amiről mint lehetőség, már többször lehetett hallani. A második generáció megmaradt a középre tolt motor mellett, ami egy duplaturbós, 75 fokos hengerszögű V6-os lett. Ehhez kapcsolódik egy kilencfokozatú, duplakuplungos automataváltó, és a hajtás része még három villanymotor. Ez az, amit 550 lóerő környékére mondanak, és amiből legkevesebb ötvenet szednének még ki a Type R-nél. Ez csak a teljesítmény, de a csúcsváltozat nem csak itt erősödne. Állítólag még több szénszálas elemmel egy kiadós súlycsökkentést is kapna, és – ami a csúcsra dolgozott formát látva elég furcsán hangzik – egy új aerodinamikai készletet.

Az NSX Type R hírét egyelőre jobb fenntartásokkal kezelni, de az ausztrál forrás szerint 2018-ra kijön vele a Honda. A csúcs középmotoros állítólag három másodperc alatt sprinteli majd a 0-100 kilométer/órát, amivel már a Lamborghini Huracan, a Ferrari 488 GTB és a McLaren 650S ligájában játszana.