Erősebb és könnyebb lesz a Ferrari F12

2015.07.27. 08:58

Az F12 egykor büszkén viselte a legdurvább Ferrari címét, az idei Racing Daysen pedig Sebastian Vettel is ezzel autóztatott. Időközben aztán jött a LaFerrari, és a maga 963 lóerejével elfoglalta helyét az olasz márka palettájának csúcsán.

Az olaszok most a hírek szerint dolgoznak az F12 gyorsabb és erősebb változatán. Bár nem céljuk, hogy a LaFerrarinál durvább gépet csináljanak, azért az F12 Speciale így is elég jónak ígérkezik. Az egyik legfontosabb változás az, hogy a 6,2-es V12-es teljesítményét 740-ről 770 lóerőre növelik, azonban a súlycsökkentés mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Míg az F12 Berlinetta (a képeken) menetkész tömege 1630 kilogramm, addig a Speciale változat ennél mintegy kétszáz kilóval lesz könnyebb. Ez azt jelenti, hogy súly-lóerő arányban lenyomják például a Lamborghini Aventadort, amely mindeddig kicsivel előttük járt. Sőt, lényegében utolérik a Porsche 918 Spydert is. Ezt a jelentős fogyást a megfelelő anyaghasználattal magyarázzák. Annak mértéke már csak azért is megdöbbentő, mert a 458 Specialénál már a kilencven kilogrammos csökkenésre is felkaptuk a fejünket.

A 0-100 km/h gyorsuláshoz nagyjából három másodpercre lehet majd szüksége az F12 Specialénak, de itt várhatóan csak néhány tizedes javulásról beszélhetünk majd az alap F12-höz képest. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a 340 km/h-s végsebesség milyen irányba változik majd.

A beltérből – szintén a súlycsökkentés jegyében – mindent kivágnak, amire nincs feltétlenül szükség, így a kárpiton és a navigáción kívül túl sok minden nem marad. Igaz, az extralistán bőszen ikszelgetve visszakaphatjuk a hiányzó kiegészítőket.

Az F12 Speciale a tervek szerint nem limitált szériás gép lesz. Különlegessége ugyanakkor vitathatatlan: egyes pletykák szerint ez lehet ugyanis az utolsó szívómotoros, nem hibrid Ferrari. Bemutatóját valószínűleg a jövő évi Genfi Autószalonon tartják majd.