Kupé-tanulmány MG-TF alapon

2004.11.16. 16:00

Az MG GT Concept segítségével az MGB GT szellemét igyekszik megidézni az MG-Rover gárdája. Az 1970-es évek sikermodellje az MGB roadsterre épült, de négyhengeres helyett 3,5 literes V8-as motort kapott és merev tetővel építették. A távoli utód, az MG GT hasonló recept alapján készült: ezúttal az MG TF volt a donor, és a merev tető mellé ezúttal egy 2,5 literes 200 lóerős V6-os motor társul. A végeredmény egy és csinos külsejű kupé, amely nem csak erősebb motorja, de alacsonyabb légellenállása révén is előnyben van az MG TF-el szemben: az alaktényezőt sikerült 0,35-ről 0,31-re csökkenteni. Az MG GT így kevesebb mint hat másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-s tempóra, csúcssebessége pedig meghaladja a 230 km/h-t. A GT Concept egyik legérdekesebb részlete azonban nem a motor vagy a tető, hanem az ajtókilincs, vagyis annak hiánya: az autóba csak a távirányító segítségével lehet bejutni. Az MG GT Concept jelenlegi formájában aligha kerül majd gyártásba, de egy egyszerűbb, négyhengeres motorral felszerelt, kilincses változat valószínűleg komoly sikereket érhetne el, így már csak az a kérdés, hogy a pénzügyi nehézségekkel küszködő MG-Rover megengedheti-e magának a gyártás beindítását.