Nem rejtegetik tovább a legdurvább F-Type-ot

2016.02.17. 14:00

A legdurvább Jaguar F-Type-ról január végén már szivárgott ki néhány fotó és információ. A leglényegesebb dolgok már akkor kiderültek az SVR-ről, a bemutatót pedig a Genfi Autószalonra vártuk. A nagyközönség valóban Svájcban láthatja majd először élőben a brit sportkocsit, a hivatalos leleplezést azonban már idő előtt, az interneten megejtették.

Az F-Type SVR az első olyan szériagyártású Jaguar, amelyet a Special Vehicles Operation nevet viselő gyári tuningrészleg készít. Mint azt már korábban mi is megírtuk, mostantól az SVR betűkombinációval egységesítik a legvadabb modelleket úgy a Jaguarnál mint a Land Rovernél.

És hogy mit is jelent ebben az esetben az, hogy a legvadabb F-Type-pal van dolgunk? Az ötliteres, kompresszoros V8-as 6500-nál adja le 575 lóerejét, míg 700 newtonméteres csúcsnyomatéka 3500 és 5000 között jelentkezik. A nyolcgangos váltót is átdolgozták ehhez a kivitelhez, ezen keresztül pedig összerékhajtásra zúdul a teljesítmény. A gyorsulás nulláról százra 3,5 másodperc, a végsebesség 320 km/h körüli.

A durva teljesítményhez nagyobb fékek és új futómű is dukál – igaz, ezekről pontos részleteket még nem tudni. Változtattak az első lökhárítón, felszereltek egy méretes splittert és egy komoly hátsó diffúzort is. Az F-Type R-hez képest nagyjából 25 kilót faragtak a súlyból is, némi pluszpénzért pedig szénszálas tetőt és karbon-kompozit fékeket is kérhetünk, amelyekkel még kevesebbet nyom az autó a mérlegeléskor.

Bár sportos modellről van szó, a Jaguar mégsem egy kimondott versenyautót ad a vásárlók kezébe. Ennek jele az érintőképernyős szórakoztató és információs rendszer, valamint a 770 wattos hangrendszer is. Az F-Type SVR már rendelhető is. Kupé karosszériával 125 950 dollárba (35 millió forintba), kabrióként pedig 128 800 fontba (36 millió forintba) kerül. Az első példányokat nyáron szállítják majd le.