Érik az újabb gigabüntetés. Nagy német gyártók trükközhettek az acél árával

2016.07.06. 15:31

A német versenypiaci felügyelet vizsgálatot indított a BMW, a Volkswagen és a Daimler autógyáraknál és a Robert Bosch, valamint ZF Friedrichshafen autóipari beszállítóknál, mert a gyanú szerint árrögzítést alkalmaztak az acél beszerzéseknél. A bírság akár az éves bevétel 10 százalékát is elérheti.

A gyártók megerősítették, hogy elkezdték az ellenőrzést az irodáikban, és hangsúlyozták, mindenben együttműködnek a hatósággal. A versenyhivatal nem hozott nyilvánosságra részleteket arról, milyen kár érte a feltételezett árrögzítés miatt az acélgyártókat, de a német acélszövetség adatai szerint az autóipar vásárolta fel tavaly az éves acélértékesítés 26 százalékát, 37,8 milliárd euró értékben. Az acélgyártókra folyamatos, és egyre nagyobb nyomás nehezedik az autóipar részéről, amely egyre inkább előnyben részesíti az alternatív, könnyebb anyagokat, mint az alumínium és a szénszál.

A német versenyhivatal által kiszabható bírság a vállalat éves árbevételének 10 százalékát is elérheti. Nem lenne példátlan egy gigabüntetés a hivataltól. Eddig a legnagyobb bírság 700 millió euró volt, amelyet cementipari vállalkozásokra szabtak ki árrögzítés miatt, igaz, azt később 400 millió euróra csökkentették.