Együtt gyűjt adatokat az Audi, a BMW és a Mercedes

2016.09.27. 17:40

A három német luxusautó-gyártó nemigen működik együtt, de tavaly közösen vásárolták meg a Nokia navigációs rendszereket fejlesztő részlegét. A HERE térkép-adatbázisának alapján hasonlóan építette fel, mint a Google, saját autóflottája segítségével, de lassan elkészül a rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a normál forgalomban résztvevő a Audik, BMW-k és Mercedesek is hozzájáruljanak az adatok pontosításához.

Az újabb modellek szinte mindegyikében van videokamera és parkolószenzor-sor, de a gáz- és fékpedál-állás, a sebesség és egy csomó más érzékelő és adatforrás, amely mind segíthet a térkép pontosításában, illetve a jellemző forgalmi viszonyok felmérésében. Az ESP és az esőérzékelő adataiból például az is kiderülhet, hogy egy adott útszakasz esőben balesetveszélyt rejt, így a rendszer a későbbiekben figyelmeztethet rá, hogy itt érdemes óvatosan haladni, ha nedves az útfelület. Hosszabb távon az a cél, hogy más autógyártók típusaiból származó adatokat is feldolgozhasson a rendszer, amely ezzel egyre pontosabbá válhat. A HERE fontosnak tartotta kiemelni, hogy az így gyűjtött adatok teljesen névtelenek, nem használhatók egy adott autó követésére, de persze az adatgyűjtés csak az autó tulajdonosának beleegyezésével lehetséges.

A tervek szerint első körben saját navigációs rendszert ad ki a cég, ami várhatóan 2017 első felében jelenik majd meg. A HERE nyilvánvalóan abban bízik, hogy a felhő-alapú adatgyűjtésnek köszönhetően teljesebb szolgáltatást nyújthat, mint az ingyenes navigációs megoldások vagy a ma kapható gyári rendszerek, így kereskedelmi termékként is beválik majd. Később azonban, ha elegendő adat áll rendelkezésre, egy, a jelenlegieknél precízebb önvezető rendszer alapját is jelentheti a folyamatosan fejlődő térképadatbázis.