Máris jön az új Civic Type R

2017.02.16. 16:23

Az aktuális Civic Type R igazán nehéz szülés volt. A brutálisan erős, turbós benzinmotor és a hozzá tartozó elsőkerék-hajtású erőátvitel kifejlesztése sokkal hosszabban tartott, mint azt bárki gondolta volna: legalább három éven át csak beszéltek róla, mire végre bemutatták. Nos, a tizedik Civic generációval nem így lesz.

Érthető a Honda hosszas vacakolása a mostani Type R-rel: egyrészt gazdaságilag is nehéz időszak volt a 2010-es évek első fele, másrészt a környezetvédelmi szabványok és a konkurencia erősödése egyaránt magasabbra emelte a lécet. A kétliteres, 200 lóerős V-TEC szívómotor már kevés lett volna a 250 és 300 lóerő közt teljesítő konkurensekkel szemben, ráadásul az újabb környezetvédelmi előírásoknak sem tudott volna megfelelni. Így a Hondánál hosszas fejlesztés indult, amelynek az eredménye a leköszönő Type R lett. Ezt azonban inkább presztízsből dobhatták piacra, hiszen a két piacon töltött év alatt nem remélhették komolyan, hogy akár a fejlesztés költségét meghozza.

Nyilván ennek is köszönhető, hogy a most érkező Civicből nagyon hamar lesz Type R. Tanulmányként már tavaly ősszel megmutatták a sportkivitelt, ez látható a képeken is, és az idei Genfi Autószalonon már a szériaváltozat bemutatása várható. A gyorsaság oka egyszerű: a sportos hajtás ezúttal készen volt, csak be kellett építeni az új karosszériába, ami az előző generáció hosszas fejlesztése közben szerzett tapasztalatokkal a zsebben nyilván nem okozott gondot.

Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy az új Type R hány lóerőt szabadít az első kerekekre, de valószínű, hogy az előző generáció 310 lóerejénél nem adják alább. Simán lehet, hogy egy picit tovább engedik a turbónyomást, az azonban nem túl valószínű, hogy jelentős teljesítménynövekedés jön, hisz a sportos Civic már eddig is feszegette az első kerekeken biztonsággal átvihető teljesítmény végső határait.