Tágasabb és kulturáltabb lesz a Mercedes G osztály

2017.06.29. 16:55

Bár volt egy pillanat a 2000-es években, amikor a Mercedes majdnem leállította a G osztály gyártását, de ez a lehetőség már szóba sem kerül, akkora kultusz fejlődött a típus köré az azóta eltelt évtizedek során. Így inkább a típus modernizálása mellett döntöttek – most az is kiderült, mik lesznek a legkomolyabb változások.

A projekt vezetője, Gunnar Guethenke beszélt nagy vonalakban arról, hogy mi várható. A leglényegesebb fejlesztés talán a szélesség durván 10 centis növelése: erre a 2010-es évek mércéjével mérve meglehetősen keskeny belső tér miatt van szükség. A vásárlók nagyrészt jellegzetes stílusa miatt vásárolják a típust – elsősorban a drágább, luxusfelszereltségű kiviteleket – így a keskeny belső tér viszonylag komoly gátja az eladások további növekedésének, különösen az Egyesült Államokban. A másik fontos újdonság az első futómű kialakításának megváltoztatása. Merev tengely helyett független felfüggesztést kap a terepjáró, ami terepen ugyan nem feltétlenül ideális megoldás, viszont épített úton sokat javít az autó menetkényelmén.

A G osztály eredetileg 1979-ben mutatkozott be, és katonai járműnek tervezték. Eddig számos kisebb frissítésen esett át, többször lecserélődött a motorválaszték és a belső tér burkolatai, de komoly átalakítás csak egy volt, 1990-ben. Akkor kapott az autó ABS-t, állandó összkerék-hajtást és elektronikus differenciálművet – gyakorlatilag akkor tették alkalmassá mindennapos polgári használatra.

A megújult, nagyobb és kényelmesebb futóművű G osztály egyébként megtartja elődje jellegzetességeit: a szögletes karosszériát – bár mintha a kémfotókon hegyesebb szögben állna a szélvédő – és azt a darabos bájt, amely miatt máig olyan népszerű.