Még az is lehet, hogy lesz sportosított városi terepjárója a Renault-nak

2017.09.20. 17:42

Se nem könnyű, se nem olcsó feladat, de nem kizárt, hogy lesz RS-változata valamely Renault SUV-nak – mondja a Renault Sport feje.

Egy Kadjar RS fantáziarajza X-Tomitól
Egy Kadjar RS fantáziarajza X-Tomitól

Frankfurtban bemutatták az új Megane RS-t, amivel a Renault egyúttal kifejezte: továbbra is szeretne meghatározó szereplő lenni a relatív elérhető sportdögök piacán. Jelenleg ez a csúcsa annak, amit a franciáktól a sportautózás műfajában várhatunk, de ha már ilyen kitartóan életben tartják a sportos hot hatch-üket, az újságírók megkérdezték őket, várható-e még Renault RS mostanság. Egész konkrétan Patrice Rattit, a Renault Sport főnökét faggatták sokan Frankfurtban arról, mi várható tőlük a jövőben.

Ratti nem tagadta, hogy volna szándékuk más modellek sportosítására, amelyek egyike akár egy SUV is lehet, de az nem egy könnyű út. Mint mondta, rendben, hogy egyes gyártóknál a sportosított városi terepjáró már létező kategória, de azoknak valószínű sokkal több pénzük van erre (jó eséllyel az Audi Q-széria vagy a BMW X-sorozat sportváltozataira gondolt), ők pedig csak akkor szállnak be a műfajba, ha biztosak lehetnek benne, hogy tudják tartani az izgalmat, ami egy RS-től várható.

Egy Kadjar RS fantáziarajza X-Tomitól
Egy Kadjar RS fantáziarajza X-Tomitól

Ratti nem zárta ki egy teljesítményorientált szedán építését sem, de ott is sok még a kérdőjel. Ami viszont már biztos, hogy Megane RS-ből nem érdemes háromajtósra várni, csak ötajtós lesz belőle, illetve Ratti tisztázta a Sandero RS körüli zavart is. Mint mondta, a kétliteres szívó benzinese nem állja ki az európai kibocsátási normákat, így arról jobb, ha lemondunk, megmarad Dél-Amerikának.