A Daimler is manipulálhatta az emissziós érétkeket

2018.02.19. 10:16

A német Bild vasárnapi számának beszámolója szerint a Daimler autógyárra is kiterjedhet az Egyesült Államokban a károsanyag-kibocsátási előírásokat kijátszó motorvezérlő szoftverek miatt indított eljárás.

vevr

A lap által idézett amerikai vizsgálati eredmények szerint számos olyan szoftverfunkciót fedeztek fel a Daimler modelljeiben, amelyek tesztelés során a megkövetelt szintre állítják be az emissziós értékeket, a közúti forgalomban azonban, üzemszerű használat során viszont már nem. A Mercedes-Benz modellek nitrogén-oxid kibocsátása állítólag tízszerese a megengedettnek közúton. 

Egy bizonyos "Bit 15" funkció például 26 kilométer megtétele után leállítja a kipufogógázok tisztítását. A "Slipguard" funkció pedig a sebesség és a gyorsulási értékek alapján állapítja meg, mikor van az autó tesztpadon és mikor forgalomban. Tavaly nyáron egyébiránt a német közlekedési hatóság is vizsgálatot indított a vállalatnál hasonló gyanúja manipuláció miatt.  

A Bild vasárnapi száma szerint a Daimler alkalmazottai körében már jóval a Volkswagen dízelbotrányának 2015-ös kitörése előtt élt az aggodalom, hogy motorjaik esetleg nem mennek át az amerikai környezetvédelmi teszteken. A Daimler fejlesztőmérnökei a lap értesülése szerint ugyanis elektronikus levélváltásban fejezték ki aggályukat a szoftverfunkciók alkalmazásának jogszerűsége miatt.

A Daimler szóvivője a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva az ügyről csak annyit volt hajlandó elmondani a Bildnek, hogy már két éve működnek együtt az amerikai hatóságokkal. "A hatóságok minden vonatkozó dokumentumot ismernek és az ügyben vádemelésre nem került sor" - fogalmazott.