Miért robban le a legtöbb autó?

2018.02.24. 09:55

Nyilvánosságra hozta a 2017-ben regisztrált lerobbanások leggyakoribb okait a német autóklub (ADAC). A szervezet és partnerei összességében több mint négymillió meghibásodást regisztráltak tavaly, a legforgalmasabb nap ilyen szempontból január 23-a volt, amikor közel 22 ezer riasztást kaptak.

adac-pannenhilfebilanz-2017-digitale-kommunikation-926x383?bc=wh

 

Az esetek több mint harmadában, egészen pontosan 39,9 százalékában az akkumulátorral kapcsolatos problémák miatt nem tudtak továbbmenni az autósok, így 2016 után ismét ez volt a leggyakoribb oka a lerobbanásoknak. A második helyre a motorhibák és a motorvezérlő rendszerek hibái kerültek (ide tartoznak a szenzorok, befecskendezés és gyújtás is): az esetek 21 százalékát adták ezek.

A harmadik leggyakoribbnak (13%) az „egyéb” kategóriába tartozó meghibásodások bizonyultak. Az ADAC ide sorolta a karosszériával, a kormányzással, a fékekkel és a futóművel összefüggő problémákat is. A lerobbanások tíz százalékát okozták a generátorral, önindítóval, világítással vagy kábelezéssel kapcsolatos elektromos gondok.

Íme, a százalékos megoszlás:

A lerobbanások leggyakoribb okai 2017-ben (ADAC)
Akkumulátor 39,9%
Motor, motorvezérlés (befecskendezés, gyújtás, szenzorok) 21%
Egyéb (karosszéria, kormányzás, fék, futómű, hajtás) 13%
Generátor, önindító, világítás, kábelezés 10,2%
Kerekek 6,6%
Üzemanyagrendszer 4,9%
Hűtés, fűtés, klíma 3,2%
Kipufogórendszer, részecskeszűrő, katalizátor 1,3%

Az ADAC a begyűjtött adatok felhasználásával minden évben elkészíti a legmegbízhatóbb és a legproblémásabb autók rangsorát, kategóriákra bontva. Idén még nem tettek közzé ilyen listát, addig is érdemes böngészni a tavalyit: