Új Datsun: nem vicc

2018.05.09. 16:13

Ezzel önmagában még nem lenne baj, de a Datsunokat eleve nagyon különös arányúnak tervezték: a magas és rövid karosszériához egész apró kerekek tartoznak, és ez a frissítéssel sem változott.

Az aránytalanság eddig talán kevésbé volt szembeszökő, de most, hogy az autó orrán nagy légbeömlőket helyeztek el, a küszöböt is megtoldották és egy szép nagy tetőspoilert is elhelyeztek a hátsó ajtó tetején, az összkép, mint valami gombkerekű raliautó-karikatúra.

Pedig a felvágós megjelenés teljesen indokolatlan: a Datsun Go 1,2 literes, 68 lóerős motorral készül, illetve a CVT váltós kivitelbe ugyanennek az olcsó háromhengeresnek a 78 lovas változata kerül, azaz sportos menetdinamikáról egyelőre szó sincs.

A Go és a Go+ a feltámasztott Datsun márka első típusai voltak, azaz 2014 óta vannak piacon, és valószínű, hogy még három-négy évet ki kell húzniuk Indiában és Dél-Kelet-Ázsiában, ahol viszonylag sikeres családi autónak számítanak.