Átszervezi kereskedőhálózatát a Volkswagen

2018.10.18. 14:20

Kicsit nehezen megfogható, amiről Jürgen Stackmann, a VW sales- és marketing-igazgatója beszél, de hangzásában nagyon korszerű: azt üzeni, hogy az átszervezés következtében a VW korszerűbb lesz, mint valaha. És az sem lehetetlen, hogy az ügyfelek Nagytestvére válik belőle.

futurevwdealer

A lényeg, hogy az ID villanyautó-almárka bevezetésére készülve bővítik a kereskedőhálózat szolgáltatásainak körét. Lehetőséget teremtenek például arra, hogy közvetlenül a gyártótól rendeljünk autót interneten keresztül, de arra is, hogy a cég mobilitás-szolgáltatását vegyék igénybe a vásárlók, ha mégis személyesen kell a kereskedésbe látogatni.

A rendszer ezen felül képes lesz követni a vevők vezetési szokásait, lehetőséget teremt az autók vezérlőszoftverének távoli frissítésére, és egyáltalán, személy szerint nyilvántarthatnak majd mindenkit, aki Volkswagent vesz és használ. Az persze nem egészen egyértelmű, hogy ez a rész kötelező lesz-e, vagy dönthetnek úgy a VW tulajok, hogy inkább nem kérik a nyilvántartásba vételt.

Stackmann szerint mindenesetre vagy ötmillió embert érhetnek el az új módszerrel évente. A digitális csatornán keresztül végig szándékoznak kísérni a termék teljes életciklusát, a vásárlástól egészen az eladásig: a rendszer segítene vevőt találni a kiszolgált járműre.

A kereskedőhálózat átalakítását és kibővítését 2020 elejéig szándékozik végrehajtani a cég, így az nagyjából akkor válik mindenki számára elérhetővé, amikor az első ID jelzésű elektromos Volkswagen forgalmazása is beindul.