Per indul a kigyulladó Hyundai és Kia motorok miatt

2018.12.17. 11:22

A pert intéző ügyvédi iroda, a Hagens Berman Sobol Shapiro 350 esetről tud, amely már eljutott a hatóságokhoz, és azt mondják, ennek ellenére sem történik semmi. Az esetek leírása alapján azonban az a meglepő, hogy az autók tulajdonosainak nem tűnt fel semmi azelőtt, hogy kigyulladt volna a motor.

hyunda-kia-lawsuit

A per 2010 és 2018 között gyártott Hyundai és Kia modellek miatt indul, amelyekben az a közös, hogy a Theta II motorcsalád 2 literes turbós, vagy 2,4 literes szívó változatával készültek. Ezek Észak-Amerikában elég elterjedt motorváltozatok. Ezekben állítólag egy konstrukciós hiba miatt léphet fel a főtengelycsapágyak kenési elégtelensége, amitől a motor megszorulhat, a hajtórudak eltörhetnek és kiüthetik a blokk oldalát. Az így a motorból kijutó olaj és benzin pedig tüzet okozhat, ahogy az többször meg is történt.

Az ügyben az a legérdekesebb, hogy bár az NHTSA, az Egyesült Államok közlekedési hatósága az ügyvédi iroda szerint vagy 350 ügyről tud, és kongresszusi meghallgatásra is beidézték a két koreai autómárka képviselőit, úgy néz ki, eddig érdemi intézkedés nem történ, és mintha az autógyártó igyekezne elérni, hogy elhallgassák az ügyet, legalábbis az ügyvédi iroda szerint.

Ha kiderül, hogy valóban konstrukciós hibáról van szó, az elég komoly költséget jelenthet a koreai autómárkáknak, hisz legnépszerűbb típusaik legnagyobb mennyiségben eladott változatait kellene visszahívni: a Hyundai Sonata és Santa Fe, valamint a Kia Optima, Sportage és Sorento típusok aktuális változatait.