A Goodyear és a Siemens VDO bemutatta az első gumi belsejébe
építhető defektjelző-szenzort. A köröm méretű szerkezet, akárcsak
elődei, folyamatosan figyeli a kerék állapotát, és a begyűjtött
adatokat a kerékjáratban található vevő fele továbbítja, ahonnan
probléma esetén jelzés érkezik a műszerfalra.
A korábbi fejlesztésű szenzorokat általában a szelepbe építették,
de ezek könnyen sérültek, megfigyeléseik pontosságát pedig gyakran
befolyásolta a fékekből érkező hő. A gyártók szerint a keréknyomás
ellenőrzése csak az első lépés, a berendezés
hamarosan alkalmas lesz a barázdamélység mérésére és a futófelület
kisebb sérüléseinek észlelésére is.
Mindeközben amerikai közlekedésbiztonsági csoportok azért
lobbiznak, hogy a gyártók kötelező jelleggel tüntessék fel a gumikon a
gyártás időpontját, miután több halálos baleset is történt régi
abroncsok miatt. Szakértők szerint a tíz évnél idősebb gumik akkor sem
nyújtanak megfelelő biztonságot, ha a rajtuk lévő minta még
tökéletes.