Így ment körbe a Nordschleifén a Porsche Taycan

2019.08.26. 16:45

Nem várták meg a frankfurti premiert, még álcamatricában elvitték a Nordschleifére a Taycant. A Porsche első villanyos sportautója egy 7:42-es kört hozott össze elsőre, amivel az övé a leggyorsabb közúti használatú elektromos címe a ringen.

Nagy a pörgés mostanság Nordschleifén, nem kis részben a VW-csoport rekordhajszái miatt. A Porsche kezdte a sort tavaly nyáron, amikor elverte Stefan Bellof 35 éves körrekordját és 5:19,546-ra vitte le a szintet a 919-cel. Júniusban jött aztán a VW ID. R, ami 6:05,336-tal messze a leggyorsabb villanyautó lett a pályán, most pedig a Taycannak hoztak össze egy kis alrekordot. Hogy mennyire erős ez a 7:42-es idő, amit a Porsche első villanyautója futott, nehéz lenne megmondani. Azt tudjuk, hogy a 911-esnek rengeteg változata ment már jobban itt, de még az Alfa Giuliának vagy a Renault Megane RS-nek is van itt hajszálnyival gyorsabb köre.

A Taycan minden képessége még nem ismert, az viszont már látszik, hogy Porsche nem kíván beszállni vele az értelmetlenségbe hajló csúcs villanyos sportautók paraméter-hajszájába. A végsebességét 250 km/h-nál húzták meg, nulláról a százat 3,5 másodperc körül éri el és 12 másodpercen belül van meg neki a 200. Egy Model S P100D mellett ezek gyenge számoknak tűnnek, viszont...