Nagyon úgy tűnik, hogy a Tesla máris elverte a Porschét a Nordschleifén

2019.09.18. 09:55

A hivatalos rekordkísérlet még odébb van, de Teslától független szpotterek stopperei szerint a Model S egyelőre csak prototípusként élő überváltozata máris elverte a Porsche Taycan nemrég futott köridejét a Nordschleifén. Nem is kicsit: közel húsz másodperccel!

model s.png

A Tesla eddig valahogy kimaradt az európai sportautó-gyártók farokméregetésének legszentebb húsz kilométeréről. A Nordschleife nem mozgatta meg a kaliforniaiakat, de most, hogy a Porsche betette a lábát a Tesla terepére első villanyautójával, a Tesla is betette a lábát a Porsche terepére, az Eifel-hegységbe. A meccs közvetlen előzménye annyi, hogy a nagy frankfurti premier előtt hetekkel a Porsche körbeküldte a Taycant a Nordschleifén. Amiből aztán lett egy 7:42-es kör, azzal pedig hozzájuk került a leggyorsabb közúti használatú elektromos címe a pályán.

A Tesla múlt héten tűnt fel először a pályán két Model S-sel. Ezek nem mezei P100D-k, azaz a jelenleg kapható legerősebb Model S-ek voltak; már a hárommotoros Plaid hajtás van bennük, ami egyelőre csak prototípus és 2020 vége előtt nem is kerül szériába. Ezekkel köröztek kedden is a pályán, és három forrás (az Autoevolution és az Auto Motor und Sport szaklapok, illetve Stefan Bauldauf helyi veterán kémfotós) is 7 perc 23 másodperces kört mért az egyik futásukon. Ennyi megbízható forrás csak nem téved, és még ha ez egy kézzel mért, nem hivatalos kör is, jó előjel a Teslának, a cégnek ugyanis szerda délutánra van foglalt időpontja kimondottan rekordkísérletre. Plusz még egy szombatra. 

Kilométerenként egy másodperc nem kevés, de a Porschénak két vigasza is lehet, ha ilyen csúnyán kikapnak a hivatalos mérésen is. Egyrészt ők a Taycan Turbót küldték pályára, márpedig a Turbo S-ben még van 80 lóerő plusz. Másrészt a Plaid miatt a Model S egy prototípus, azaz a szériaautók között még mindig ők a leggyorsabbak.