Egy apró osztrák vállalkozás, az Obrist Powertrain a legjobb módszert választotta arra, hogy becsempéssze magát a köztudatba: elkészítette a benzines Teslát.
Az Obrist Mark II-nek nevezett jármű nem más, mint egy hatékony hibrid. Az orrban kialakított csomagtartóba építették be a Zero Vibration Generator elnevezésű, 54 lóerős hatótávnövelő motort, amely a gyárinál sokkal kisebb és könnyebb akkumulátort tölti. Az eredeti, 50 kWh-s akkucsomag helyére egy 17,3 kWh-s kerül, ami önmagában alig 100 km-re elegendő energiát tárol, viszont 380 kg tömegcsökkenést eredményez a használata. A csendes és alacsony fordulatszámú, kéthengeres hatótávnövelő benzinmotor 65 km/h felett kapcsol be, így a teljes hatótávolság 1000 km felett lehet, 100 km-enként 2 liter alatti fogyasztás mellett.
A fejlesztők szerint a rendszer összes szén-dioxid-kibocsátása csupán 23 g/km, ami most még jellemzően jobb, mint a kilométerenként elhasznált villamos energia előállításakor keletkező mennyiség. Magyarul az a furcsa helyzet, hogy a kis cég állítása szerint a hibrid hajtásrendszerük akár környezetkímélőbb is lehet a villanyautóknál, amellett, hogy potenciálisan olcsóbb is a kisebb akkumulátor miatt.
A jelenlegi számítások szerint az Obrist hibrid hajtásrendszere nagyjából 55%-kal lenne olcsóbb, mint egy 50 kWh-s akkumulátor, bár nem kizárt, hogy nagyobb sorozatú gyártásnál a különbség még markánsabb lehet.
A cél természetesen a gyártás lenne, bár az Obrist cég elsősorban a licenc eladását tekinti céljának. Ám állítólag már találtak partnert, amely 2023-tól gyártana egy modellt hasonló hajtáslánccal. A további részletek egyelőre nem nyilvánosak, de ha tényleg komoly partnert sikerült találni a gyártáshoz, akkor a következő három évben még biztosan hallunk erről a kezdeményezésről is.