Újabb sportkocsi-kategória a láthatáron

2020.01.30. 15:18

Azt mindenki látja, hogy a jelenlegi helyzet nem tesz jót a hosszú távú sportkocsi-versenyzésnek. Most más autóval kell indulnia annak, aki részt venne mind a francia ACO által rendezett versenyeken, például a Le Mans-i 24 óráson, mind az amerikai IMSA versenyein, így Daytonában vagy Sebringben, pedig az autók ránézésre nem különböznek érdemben. Erre jelenthet megoldást egy új javaslat, amelyet állítólag mindkét szervezet elfogadott.

A jelenlegi Daytona Prototype kategóriát is az LMDh váltaná le. Ez itt a múlt heti Daytonai 24 órás győztese, a Cadillac DPi
A jelenlegi Daytona Prototype kategóriát is az LMDh váltaná le. Ez itt a múlt heti Daytonai 24 órás győztese, a Cadillac DPi

Eddig úgy nézett ki, hogy az utcai autókból származtatott új Le Mans Hypercar kategória jelentheti a sportág jövőjét, de az, amit most elfogadtak, valami egészen más. Az LMDh kategória versenyautónak épített gépeket takar, méghozzá a jelenlegi LMP2 és Daytona Prototype kategóriákéhoz hasonló, szabványos karosszériával. Ezeket az LMP2 autókat is építő négy cég, a Dallara, a Ligier, Multimatic és az Oreca gyártaná, mindbe azonos energia-visszanyerő rendszer kerülne, a gyártók pedig a belső égésű motort szállíthatnák, így számukra is megmaradna a versenyzés lehetősége, de az LMP1-es korszakhoz képest sokkal kedvezőbb áron.

Pontosabb részleteket állítólag a márciusi SuperSebring hétvége alkalmával közölnek majd, így az olyan részletek is akkor derülnek ki, hogy lesz-e valamiféle, az autók tempóját kiegyenlítő megoldás a kategóriában, és ha igen, mi lesz az. Nyilván a gyártók is a konkrétabb kategória-leírás birtokában kerülnek majd döntési helyzetbe, de eddig több autómárka is jelezte, hogy érdekelné az új kategória. A Hypercar szabályzat ilyen szempontból csak félsiker: a Toyota, az Aston Martin, a Glickenhaus és a ByKolles tervezi, hogy ilyen autót indít, de kiélezett verseny a Peugeot 2022-re ígért visszatéréséig nem várható. Így elképzelhető, hogy csak átmenetileg láthatunk utcai sportkocsi-alapú gépeket a hosszú távú sportkocsiversenyeken, és hosszabb távon az LMDh kezdeményezés hozhatja vissza a népes mezőnyt és a kiegyenlített versenyeket a szakágba.