Azt mindenki látja, hogy a jelenlegi helyzet nem tesz jót a hosszú távú sportkocsi-versenyzésnek. Most más autóval kell indulnia annak, aki részt venne mind a francia ACO által rendezett versenyeken, például a Le Mans-i 24 óráson, mind az amerikai IMSA versenyein, így Daytonában vagy Sebringben, pedig az autók ránézésre nem különböznek érdemben. Erre jelenthet megoldást egy új javaslat, amelyet állítólag mindkét szervezet elfogadott.
Eddig úgy nézett ki, hogy az utcai autókból származtatott új Le Mans Hypercar kategória jelentheti a sportág jövőjét, de az, amit most elfogadtak, valami egészen más. Az LMDh kategória versenyautónak épített gépeket takar, méghozzá a jelenlegi LMP2 és Daytona Prototype kategóriákéhoz hasonló, szabványos karosszériával. Ezeket az LMP2 autókat is építő négy cég, a Dallara, a Ligier, Multimatic és az Oreca gyártaná, mindbe azonos energia-visszanyerő rendszer kerülne, a gyártók pedig a belső égésű motort szállíthatnák, így számukra is megmaradna a versenyzés lehetősége, de az LMP1-es korszakhoz képest sokkal kedvezőbb áron.
Pontosabb részleteket állítólag a márciusi SuperSebring hétvége alkalmával közölnek majd, így az olyan részletek is akkor derülnek ki, hogy lesz-e valamiféle, az autók tempóját kiegyenlítő megoldás a kategóriában, és ha igen, mi lesz az. Nyilván a gyártók is a konkrétabb kategória-leírás birtokában kerülnek majd döntési helyzetbe, de eddig több autómárka is jelezte, hogy érdekelné az új kategória. A Hypercar szabályzat ilyen szempontból csak félsiker: a Toyota, az Aston Martin, a Glickenhaus és a ByKolles tervezi, hogy ilyen autót indít, de kiélezett verseny a Peugeot 2022-re ígért visszatéréséig nem várható. Így elképzelhető, hogy csak átmenetileg láthatunk utcai sportkocsi-alapú gépeket a hosszú távú sportkocsiversenyeken, és hosszabb távon az LMDh kezdeményezés hozhatja vissza a népes mezőnyt és a kiegyenlített versenyeket a szakágba.