Gyári NSX, 3000 kilométerrel? Igen, és eladó!

2020.04.04. 13:53

A Honda (Amerikában Acura) NSX sportautóipari alapvetés, és nem csak azért mert gyors: a Honda ezzel az autóval csinálta meg azt a sportkocsit, ami nem csak remekül vezethető, de tökéletesen használható hétköznapi autóként is. Most a Bring a Trailer aukciós oldalon hirdetnek egy 2004-es, tehát a gyártás utolsó pillanataiból származó darabot, mindössze 3000 kilométernyi mérfölddel az órájában.

Az autó egy NSX T, azaz Targa kivitel, tehát a kabin teteje egy darabban kiemelhető. Ebben a szériában már 3,2 literes volt a V6-os VTEC motor, és 294 lóerőt adott le, és ugyan ekkorra már  nem bukólámpa, hanem hagyományos fényszóró volt az orrában, cserébe ezt az NSX-et már hatsebességes kézi váltóval szerelték. Ezek mellett egy teljesen gyári bőrbelső, elektromosan állítható ülések, és Bose hangrendszer jár az autóhoz. A képeket átnyálazva látszik, hogy döbbenetesen szép állapotú, amit az is magyaráz, hogy az egyetlen tulajdonos csak rövid távon járt vele, és egy párátlanítóval ellátott floridai garázsban tárolta. 

 

Az eladó még arra is kitér, hogy a Silverstone Metallic fényezést mindössze három apró kőfelverődés sértette meg. Az autóhoz jár az összes gyári papírja, ezekből kiderül, hogy s vevő 2004-ben 90 ezer dollárért vette az autót, ez az inflációval együtt átszámolva ma nagyjából 42 millió forintnak felel meg. 

Az autó az állapota miatt komoly dilemma. Egyfelől ez tényleg egy olyan sportkocsi, ami egyszerre tud fantasztikus lenni egy szerpentinen, majd fél órával később nem fáj vele egy városi dugóban elgurulni vásárolni. Ugyanakkor az is igaz, hogy egy ilyen NSX már befektetésnek is nagyon jó, akármennyiért is veszik most meg, vélhetően pár éven belül komolyan növeli majd az értékét. 

Az autót az évek során többször feldolgoztuk, Winkler egy közel gyári példányt hajtott meg, nekem pedig egy igazán ízlésesen tuningolt darab jutott. Karotta pedig letévézte: 

Ha megvenném az alig futott NSX-et...