Megjött a Kia, amin már ott a márka új formavilága

2021.03.15. 11:01

Formailag és padlólemezileg is új korszakba lép a Kia, a koreaiak a nagy irányváltását pedig egy megtestesült, hamarosan rendelhető, azaz nem csak koncepcióautóval lépik meg. Ez lett az EV6, amiről mindent még nem árultak el, de a legalább már nem takargatják.

Egy ideje már köztudott, hogy a Kia valamivel készül a Hyundai tavaly februárban bemutatott dedikáltan villanyautós padlólemezére, az E-GMP-re. Szűk egy hónappal azután, hogy a Hyundai megmutatta a saját első autóját, amire erre épül, a Kia is leleplezte az EV6-ost, ami nemcsak azért érdekes, merthogy a márka hamarosan induló villanyautós hadjáratának első darabja, de azért is, mert magán hordja a Kia új formavilágát, amivel várhatóan a következő évek összes elektromos Kiája készül majd. 

Az új formanyelv legnagyobb változása, hogy nyomtalanul eltörölte a Kiával összeforrt tigris orrot, amit 2007 óta pakoltak a márka autóira mindenféle méretben. Az új orr olyan lett, amilyet egy villanyautóra mostanában rajzolni szokás, és a komplett forma nagyon kötődik az általában elterjedt kortárs villanyautós formavilághoz. A formatervezők három helyszínről (Namyang (Dél-Korea), Frankfurt (Németország), Irvine (Egyesült Államok)) dobták össze a dizájnt, és persze körítettek hozzá ilyenkor kötelező filozófiát, de lehámozva a semmitmondó baromságokat, a lényeg röviden: az adja a karakterét, hogy lágy lemezek találkoznak éles, keskeny vonalakkal. Itt van egy videó arról, mit magyaráznak az új irány mögé:

A műszaki részletekkel március 30-ig várni kell, de nagy meglepetés lenne, ha nem az Ioniq 5 hajtását és akkumulátorát kapná egy az egyben. Ez egy 58 és egy 72,6 kWh-s akkucsomagot jelent, hátsó- vagy összkerék-hajtással, 170 és 305 lóerő közötti teljesítménnyel. Apróbb hangolásbeli különbségek persze lehetnek, de etéren alighanem egy szintre lövik majd a két autót.